لزوم پرهیز از اقدامات سطحی و ضرورت انجام کار مخلصانه برای شهید سلیمانی

شهید سلیمانی معتقد بود سرباز ولایت، ملت و جمهوری اسلامی است؛ بنابراین حول این کلمه سربازی باید مخلصانه وارد شد و کار انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدصادق بصیری سه شنبه (11 آذر) در مراسم رونمایی و آغاز به کار رسمی طرح شهید سلیمانی با هدف قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید محسن فخری زاده، گفت: تمرکز برنامه های سالگرد شهادت حاج قاسم یک هفته شده و این هفته به نام هفته مقاومت نامگذاری شده است.

 

 

 

مسئول کمیته شهرستانی ستاد برنامه ها و ترویج مکتب شهید سلیمانی استان کرمان افزود: جلسه ستاد هماهنگی برنامه ها و ترویج مکتب شهید سلیمانی استان کرمان با 15 کمیته ذیل آن تشکیل شد و کمیته شهرستانی فعال و ستاد شهرستان ها هم تشکیل شده و شیوه نامه کمیته های شهرستانی تهیه و مورد تصویب قرار گرفت.

 

 

 

وی اظهار کرد: تأکید بر زمانبندی، منطقه بندی کردن و تدوین برنامه ها بود و برنامه ها در 23 شهرستان پیشنهاد شده و همه شهرستان ها یک برنامه محوری دارند و کار کمیته شهرستان ها سنگین بود زیرا در حقیقت 15 کمیته داریم و به جزء کمیته شهرستان ها، در 23 شهرستان باید برنامه می شد.

 

 

 

بصیری خاطر نشان کرد: تاکنون 11 جلسه کمیته شهرستانی ستاد برگزار شده و بیش از 200 برنامه از سوی شهرستان ها آماده و دریافت شد که 128 برنامه مصوب شده است.

 

 

 

وی ادامه داد: یک برنامه محوری و اصلی در این شهرستان ها داریم و بقیه برنامه ها را خود شهرستان ها تدبیر کردند و انجام خواهند داد.

 

 

 

مرضیه مهدوی هم در این مراسم گفت: دستگاه های همکار در طرح شهید سلیمانی، فرمانداران سراسر استان، دانشگاه های علوم پزشکی، سپاه ثارالله استان و ... هستند و تاکنون 193 جلسه با 469 مصوبه در استان داشتیم.

 

 

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان افزود: 2 هزار و 260 تیم در 23 شهرستان در اجرای طرح شهید سلیمانی در تمام شهرستان ها به صورت محله محور شروع به کار کردند.

 

 

 

وی ادامه داد: در مجموع 16 هتل و 15 مهمانسرا و 38 اقامتگاه به عنوان نقاهتگاه در نظر گرفته شده که در شهرستان ها از آن استفاده می شود.

 

 

 

سید ابراهیم یزدی زاده نیز گفت: بحث ترویج مکتب و فرهنگ ماندگار سردار سلیمانی، بخشی از کار مربوط به شهرستان های استان می شد و تأکید بر این شد که فعالیت ها کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دنبال شود و تنها به سالگرد شهادت سردار معطوف نشود زیرا بحث مکتب به زمان و یک وقت بسیار طولانی نیاز دارد تا این مکتب بتواند جای خود را در اقشار مختلف بگیرد.

 

 

 

دبیر کمیته شهرستانی ستاد برنامه‌ها و ترویج مکتب شهید سلیمانی استان کرمان بیان کرد: شهرستان های مختلف برنامه های خود را اعلام کردند که این برنامه ها را با توجه به توان و ظرفیت خود برنامه ریزی کردند و هرکدام نیز سعی کردند برنامه های خوبی ارائه دهند زیرا هر کدام از شهرستان ها دارای اقلیم و فرهنگ خاص خود هستند.

 

 

 

وی با بیان اینکه تأکید شده که از کارهایی که سطحی هستند، پرهیز بشود زیرا محوریت همه برنامه ها سردار سلیمانی است، ادامه داد: باید از همه ظرفیت ها در شهرستان ها استفاده شود زیرا سردار وابسته به گروه و جناح خاصی نیست و نهایت حرف ایشان این بود که من سرباز ولایت، ملت و جمهوری اسلامی هستم بنابراین حول این کلمه سربازی باید مخلصانه وارد شد و کار انجام داد.

 

 

 

حمیدرضا رشیدی نژاد نیز گفت: استان کرمان یک استان پهناور است و این پهناور بودن هم تفاوت اقلیمی و هم فرهنگی دارد و اگر تلاش و هماهنگی نباشد به سادگی ممکن است نتوانیم مشکلات استان را جمع کنیم.

 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان افزود: به طور مثال در پیک های قبلی بیماری، تفاوت اقلیمی و فرهنگی در هر قسمت از استان با یکدیگر متفاوت بود و الان نیز پیک در شمال و مرکز استان در حال نزول است اما در قسمت جنوب و شرق شروع به افزایش می کند.

 

 

 

وی ادامه داد: استان ما در پیک های قبل، در دوره ای که پیک را داشتیم قله پیک طول می کشید و این مسئله حائز اهمیت است.

 

 

 

رشیدی نژاد خاطر نشان کرد: طرح شهید سلیمانی یک طرح بسیار ارزشمند و کار شده به صورت محله محور و خانواده محور در سراسر کشور و در استان کرمان اجرا می شود.

کد خبر 999353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha