۹۵ سازه آبخیزداری خراسان جنوبی تا دهه فجر به بهره برداری می رسد

نصرآبادی گفت: ۹۵ سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا دهه فجر یا هفته منابع طبیعی امسال به بهره برداری می رسد.

«علیرضا نصرآبادی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: سهم استان خراسان جنوبی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ۹۷ برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری ۱۶ میلیارد تومان بوده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: با تخصیص این اعتبارات ۱۰۳ سازه آبخیزداری در سطح ۲۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اجرا می شود.

 

نصرآبادی با بیان اینکه ۹۵ سازه آبخیزداری استان در سطح ۱۶ هزار هکتار از عرصه‌های بالادست قنوات در دست اجرا است، افزود: برای این پروژه ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بیش از 15 میلیارد تومان اعتبار  اختصاص یافته است.

 

وی تصریح کرد: 95 سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی 40 درصد پیشرفت فیزیک دارد که تا دهه فجر یا هفته منابع طبیعی امسال به بهره برداری می رسد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه این 95 سازه آبخیزداری  در ۱۹ حوزه آبخیز شهرستان‌های استان در حال احداث است، اضافه کرد: از این تعداد در نیمه دوم امسال ۶ سازه آبخیزداری به بهره‌برداری رسیده است.

 

نصرآبادی بیان کرد: از مجموع این سازه‌ها، ۳۶ سازه سنگ و ملات ۴۸ مورد سازه گابیونی، ۱۰ سازه خاکی و سرریز ملات و یک مورد مرمت عملیات سنگی در دست اجرا است.

 

نصرآبادی با اشاره به یانکه تعداد سازه های در دست اجرای خراسان جنوبی  127سازه آبخیزداری است، یادآور شد: از این تعداد 32 سازه از محل اعتبارات مازاد سال گذشته و 95 سازه از محل اعتبارات سال جاری در دست اجرا است که 47 منبع آبی را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

وی در پایان با اشاره به بارندگی های پاییزه استان، خاطرنشان کرد: از ابتدای مهرماه تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری استان مهار شد.

 

 

کد خبر 999455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha