تکمیل پروژه بازسازی و توسعه صحن باب المراد در آستان مقدس کاظمین

آستان مقدس کاظمین از تکمیل ۱۰۰ درصدی زیر ساخت های پروژه بازسازی و توسعه صحن باب المراد در این آستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از aljawadain، نیروهای فنی وابسته به بخش امور مهندسی در آستان مقدس کاظمین در چارچوب حرکت عمرانی و توسعه پروژه های این بقعه مقدس تلاش های خود را برای پروژه بازسازی و توسعه صحن باب المراد و پایان رساندن کارهای زیربنایی آن افزایش دادند.

 

مهندس«علی حسین عطره» ناظر خدمات زیرساختی این پروژه گفت: پروژه بازسازی و ساماندهی صحن باب المراد فاز دوم یکی از پروژه های حیاتی و مهم است که دبیرخانه آستان مقدس کاظمین تمایل به اجرای آن با حمایت و پیگیری مستمر دکتر«حیدر حسن الشمری» دبیرکل این آستان دارد.

 

وی ادامه داد: صحن باب المراد ورودی اصلی صحن شریف کاظمی است. این پروژه بخش های متعددی دارد که بخش نخست تکمیل زیرساخت هاست که شامل تاسیس سیستم جدید برای فاضلاب، ساخت سیستم خدمات آبرسانی در داخل و خارج از صحن باب المراد، ایجاد شبکه آب شیرین، ایجاد سیستم اطفای حریق و نصب نازل های آن به روشی منظم است.

 

ناظر خدمات زیرساختی این پروژه گفت: بخش دوم کارها شامل برداشتن کف قدیمی حیاط خارجی، اصلاح سطوح، ایجاد شبکه کانال برای سیستم تخلیه آب باران و اتصال آن به سیستم اصلی و عملیات سنگفرش کردن با مرمر است. بخش سوم این طرح شامل ساخت دیوار جدید برای مشخص کردن صحن باب المراد از سمت مقام شریف المرتضی(طاب ثراه) و همچنین ساخت باب سیده رقیه(ع) است.

 

علی حسین عطره گفت:  تقسیم کار و اجرای آن در مراحل متعدد به منظور تضمین ورود زایران امامین کاظمین از طریق باب المراد انجام گرفته است و مساحت آن 1800 مترمربع تخمین زده شده است. کارهای زیر ساختی این پروژه 100 درصد به پایان رسیده است.

 

وی افزود: کارهای این پروژه با تلاش ها و قابلیت و تخصص کارکنان مهندسی و فنی در استان کاظمین و بدون کمک از شرکت های خارجی انجام گرفته است.

 

کد خبر 999478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha