نقاط حادثه خیز جاده ای نیاز به لایروبی دارد

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: نقاط حادثه خیز جاده ای شیروان نیاز به لایروبی دارد.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: 15 نقطه حادثه‌خیز سازه‌های جاده‌ای در مسیر روستایی و شهری این شهرستان شناسایی شده که نیاز به استحکام بخشی، بازگشایی و لایروبی دارد.

 

 

مدیر امور منابع آب شیروان بیان کرد: طول عمر ابنیه و سازه های شهرستان بر پایه دبی سیلاب ۲۵ ساله طراحی شده که از عوامل تهدید کننده ابنیه، پل ها و سازه های مسیرهای ارتباطی است.

 

 

خسروپناه با اشاره به اقدامات لازم برای جلوگیری از هرگونه خسارت بر اثر حوادث طبیعی در سال جاری عنوان کرد: اولویت سال جاری با ابنیه، پل ها و سازه هایی است که اقدامات لازم برای افزایش استحکام آنها انجام گیرد که نیاز به همکاری و مشارکت شهرداری، بنیاد مسکن و راهداری دارد.

 

 

وی با بیان اینکه ساماندهی و لایروبی هر کیلومتر از مسیر رودخانه ها سه میلیارد ریال اعتبار می طلبد، خاطرنشان کرد: در این خصوص امسال ۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی برای شیروان مصوب شد که سه میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

 

 

وی تصریح کرد: این میزان اعتبار برای استحکام بخشی پل ها و ابنیه ها است که در معرض خطر  قرار دارد و همچنین برای اصلاح نقاط حادثه خیز که ممکن است پل و ابنیه را تهدید کند هزینه خواهد شد.

 

 

مدیر امور منابع آب شیروان با اشاره به اینکه امسال حدود دو کیلومتر از زیرگذر حسین آباد واقع در بخش مرکزی این شهرستان با یک میلیارد ریال اعتبار ساماندهی و لایروبی شد، ادامه داد: با توجه به موقعیت فعلی شناسایی سازه غیراصولی، شناسایی تصرفات در مورد حریم و بستر رودخانه، اخطاریه قانونی به متخلفان صادر و شماری از آنها به مراجع قضایی معرفی شده اند.

 

 

به گفته خسروپناه هم اینک در شهرستان شیروان یکهزار و ۶۵ کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه وجود دارد که از این میزان ۳۳۹ کیلومتر در مسیل های مهم و حساس قرار گرفته است که یا آب دارد و یا در حوره مسکونی قرار دارد.

 

 

 

کد خبر 999485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha