۲۱ میلیون جوجه ریزی در خراسان جنوبی انجام شد

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۱ میلیون جوجه ریزی در استان انجام شده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته تفاوتی نداشته و بیشترین سهم مربوط به بیرجند است

«محمد اصغرزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲۷ واحد مرغداری فعال در همه شهرهای خراسان جنوبی جوجه ریزی دارند.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه به طور میانگین هر واحد مرغداری در سال سه تا چهار دوره جوجه ریزی دارد، گفت: ۴۹ واحد مرغداری تخم گذار و ۱۸ واحد پولت در خراسان جنوبی فعال است.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۱ میلیون جوجه ریزی در استان انجام شده است، ادامه داد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته تفاوتی نداشته و بیشترین سهم مربوط به بیرجند است.

 

اصغرزاده به میزان صادرات جوجه یک روزه گوشتی طی ۸ ماه اخیر اشاره کرد و گفت: در این راستا یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۲۷۴ جوجه یک روزه گوشتی به کشورهای مختلفی از جمله افغانستان صادر شده است.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به میزان صادرات تخم مرغ خوراکی استان طی ۸ ماه اخیر بیان کرد: طی این مدت بحث صادرات یک میلیون و ۲۱۵ هزار تخم مرغ خوراکی از خراسان جنوبی به کشورهای مختلفی از جمله عراق صورت گرفته است.

 

وی در ادامه گفت: میزان صادرات تخم مرغ خوراکی استان در هشت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است چرا که در سال گذشته ۹۷۶ هزار و ۲۲۵ مورد تخم مرغ خوراکی از استان صادر شده بود.

 

اصغرزاده در پایان تاکید کرد: برخی از واحدهای مرغداری استان به دلیل گرانی واکسن ها از انجام واکسیناسیون خودداری می کنند و بدانند که این موضوع باعث می شود تا به واحدهای آنان ضربه سنگینی وارد شود و پیشنهاد می کنیم که واکسیناسیون را به تاخیر نیندازند.

کد خبر 999487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha