۱۱ هکتار از بافت تاریخی شیروان در محدوده بافت فرسوده است

مدیر اداره راه و شهرسازی شیروان گفت: ۱۱ هکتار از بافت تاریخی شیروان در محدوده بافت فرسوده است.

«محمود رضازاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: ۱۱ هکتار از بافت تاریخی شهر موسوم به منطقه «ارگ نادری» در محدوده بافت فرسوده قرار دارد.

 

 

مدیر اداره راه و شهرسازی شیروان بیان کرد: ۱۳.۵ درصد مردم این شهر خراسان شمالی، معادل ۱۶ هزار و ۳۷۲ نفر در بافت فرسوده سکونت دارند.

 

 

رضازاده عنوان کرد: مساحت شهر شیروان هزار و ۲۱۳ هکتار با جمعیتی در حدود ۸۳ هزار نفر است که از کل مساحت شهر، ۱۲۰ هکتار مشتمل بر ۹ محله را مناطق با بافت فرسوده دربرمی گیرد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین این شهر ۱۹۰ هکتار مناطق حاشیه نشین دارد که در قالب چهار محله، ۱۴ هزار و ۷۷۶ نفر سکنه، معادل ۱۷ درصد جمعیت شهری را در خود جای داده است.

 

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی این مناطق تصریح کرد: در سال جاری پنج طرح ساماندهی روشنایی، بهسازی معابر شهرک ولیعصر (عج)، بهسازی مسیل ها و ساماندهی و اصلاح شبکه آب آشامیدنی شهر از محل اعتبارات طرح بازآفرینی شهری در دست انجام است.

 

 

مدیر اداره راه و شهرسازی شیروان بیان کرد: از سویی ۱۳ نفر برای ساخت و نوسازی منازل مسکونی به بانک معرفی شده اند که برای هر واحد ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با سود ۹ درصد و براساس تصمیمات داخلی بانک، ۱۰۰ میلیون ریال اوراق بانکی با سود ۱۶ درصد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با سود ۱۸ درصد به آنان پرداخت می شود.

 

 

شیروان با ۸۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

کد خبر 999489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha