بی توجهی به نکات بهداشتی ضربه ای سهمگین به سلامت جامعه وارد می کند

اصغر مکارم گفت: در بحث پیشگیری از ابتلا به کرونا اگر عادی انگاری این بیماری به سراغ ما بیاید، بی توجهی نسبت به رعایت نکات بهداشتی ضربه ای به مراتب سهمگین تر از قبل به سلامت جامعه وارد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز طرح شهید سلیمانی در قالب مانور از جوار گلزار شهدای شهرستان جیرفت وارد فاز اجرایی شد.





«اصغر مکارم» در حاشیه برگزاری این مانور، گفت: طرح شهید سلیمانی از شنبه هفته گذشته با حضور سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله در جنوب استان آغاز شد امروز نیز در شهرستان‌های مختلف ما این طرح با بلوک بندی و تعیین مسئولین نواحی با همکاری بسیج، هلال احمر، شهرداری و نهادهای اجتماعی خوشبختانه در جنوب کرمان وارد فاز اجرایی شد.






رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به برگزاری مانور اجرای این طرح در جیرفت با حضور ناظر وزارت بهداشت در استان کرمان، افزود: امیدواریم با اجرای این طرح تا پایان سال با همکاری نیروهای بسیج بتوانیم، میزان درگیری ویروس برسانیم و امار مرگ و میر ناشی از بیماری در منطقه  را به حداقل برسانیم.





وی با بیان این مطلب که به دلیل تفاوت های اقلیمی استان، در حال حاضر در جنوب کرمان در وضعیت پایین تر میزان درگیری از بیماری هستیم، تصریح کرد: وضعیت موجود شکننده است و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی موجب می شود وضعیت موجود تبدیل به یک فاجعه در منطقه شود چرا که بیماری در اوج گرما و اوج سرما به دلیل تجمع مردم  و استفاده از وسایل سرمایشی و گرمایشی افزایش می یابد.





مکارم با اشاره به اهمیت ادامه رعایت دستورالعمل های بهداشتی تا رفع کامل بیماری، تاکید کرد: اکنون نباید آسوده خاطر بود که جنوب کرمان از منطقه قرمز به منطقه نارنجی تبدیل شده است و نسبت به رعایت نکات بهداشتی بی توجه شویم و اگر این عادی انگاری کرونا به سراغ ما بیاید، قطعا بی توجهی نسبت به رعایت نکات بهداشتی ضربه ای که به مراتب سهمگین تر از قبل به سلامت جامعه وارد می کند.






رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که در حال حاضر شرایط منطقه خوب است، خاطرنشان کرد: در این مدت مردم و اصناف همکاری خوبی داشتند با همین شرایط موجود و عزم عمومی که زبانزد بوده است ادامه دهیم، دستاوردهای امروز در منطقه به لحاظ رعایت دستورالعملها به راحتی به دست نیامده و با همکاری همه به ویژه بسیج، فرمانداران و دیگر نهادها حاصل شده است.




وی ابراز کرد: تلاش داریم این شرایط با شدت هر چه تمام تر ادامه داشته باشد و در حال حاضر رعایت نکات بهداشتی در جنوب کرمان بیش از همیشه حائز اهمیت است چون اگر خوب رعایت کنیم از این پیک به راحتی عبور میکنیم در غیر این صورت درگیر پیکی بدتر از شمال استان خواهیم بود و خدای ناکرده آمار مرگ و میر افزایشی می شود.






مکارم با اشاره به تامین تجهیزاتی همچون اکسیژه ساز در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ادامه داد: آمار جنوب کرمان امروز 5 مورد مثبتی داشتیم که در کف حداقلی هستیم به شرطی که همین شرایط را ادامه دهیم، موفقیتهای خوبی در کنترل و پیگیری بیماری خواهیم داشت.





رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خاتمه با بیان این مطلب که در اجرای این طرح کلیه دستگاه ها پای کار هستند، تصریح کرد: طرح به نام مبارک شهید سلیمانی که افتخار استان است نام گذاری شده ما نیز تعهد و شرایط به بهترین وجه ممکن در سطح کشور به عنوان یک دانشگاه منطقه محروم اجرا کنیم و بتوانیم مردم را از خطرات این ویروس مرگ آور حفظ کنیم.

 

 

شایان ذکر است؛ طرح شهید حاج قاسم سلیمانی طرحی خانواده و محله محور برای کنترل اپیدمی کووید ۱۹ است.

کد خبر 999603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha