طرح ملی شنبه های کتاب فعالیت های مردمی در حوزه کتابخوانی را تقویت می کند

مظاهری گفت: طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» فعالیت های مردمی و خودجوش در حوزه کتاب و کتابخوانی را تقویت و موجب افزایش سرانه مطالعه و ترویج نهضت مطالعه مفید می شود.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» فعالیت های مردمی و خودجوش در حوزه کتاب و کتابخوانی را تقویت و موجب افزایش سرانه مطالعه و ترویج نهضت مطالعه مفید می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مخاطبین طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» اعضای کتابخانه ها و کانون های مساجد، نمازگزاران و عموم مردم هستند.

 

وی در ادامه گفت: ائمه جماعات مساجد، مدیران کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد و کتابداران نیز مجریان این طرح ملی هستند.

 

مظاهری تصریح کرد: مدیران کانون های مساجد باید با تشکیل کارگروه محتوایی در مسجد متشکل از امام جماعت، کتابدار، مدیر کانون و سه تا پنج نفر از افراد صاحب نظران در حوزه کتاب به منظور احصای میانگین رده سنی، سطح تحصیلات و نیازمندی جوانان هر محله، تعیین اولویت ها و انتخاب کتاب مفید با توجه به اطلاعات به دست آمده کتاب های مناسب را از کتابخانه مساجد یا کتاب‌های شخصی به نمازگزاران و عموم مردم معرفی می کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: راه‌اندازی پویش # شنبه_های _کتاب_مساجد در فضای مجازی با انتشار عکس اعضای کانون به همراه کتاب معرفی شده هر هفته به منظور ترغیب اعضای کانون به خرید و مطالعه کتاب خوب از دیگر اهداف این طرح است.

 

خاطرنشان می شود: در اولین رویداد ملی شنبه های کتاب مساجد در سال ۱۳۹۸ بیش از ۲ هزار ۵۰۰ کتاب توسط ائمه جماعات مساجد، مدیران کانون های فرهنگی هنری، مسئولان کتابخانه های مساجد و کتابداران معرفی و در سامانه بچه های مسجد ثبت شده است.

 

کد خبر 999673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha