محله، مسجد و مدرسه نقش اساسی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند

سردار مومنی گفت:محله،مسجد و مدرسه نقش اساسی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر گزاری شبستان، سردار اسکندر مومنی  در نشست مشترک با وزارت آموزش و پرورش که به صورت مجازی برگزار شد گفت: هرزمان کاری را با آموزش پرورش شروع کردیم بسیار کارها روان پیش رفت و عطری از سلامتی و جدیت را شاهد بودیم.

 دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: همه جامعه به معلمین احترام می گذارند و اعتماد دارند. مدارس قوی ترین نهاد اجتماعی است که میتوان برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه پیشگیری از اعتیاد را اجرا کرد.

 وی ادامه داد: در سال های گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته اما حوزه پیشگیری مغفول مانده است.

 سردار مومنی تجارت مواد مخدر را یک تجارت بزرگ در دنیا دانست و گفت : با شیوه های مختلفم میخواهند مشتری جدید جذب کنند که یکی از هدف ان ها مدارس و آموزش پرورش است. 

وی با اشاره به میانگین اعتیاد در دانش اموزان گفت این میانگین۲.۱ درصد است که این آهنگ رشد متوقف شده است. اما درکمین دانش آموزان هستند.

 دبیر کل ستاد مبارزه با مخدر گفت: جامعه دانش آموزی الویت جذب مواد مخدر از سوی باند ها هستند. بایدبه کسانی که دچار این موضوع شده اند کمک کنیم واجازه ندهیم کسی وارد مواد مخدر شود.

وی تاکید کرد دروازه ورود به اعتیاد استفاده از سیگار وقلیان است.

وی با اشاره به عوامل موثر در  گرایش به  اعتیاد گفت:اختلاف والدین، وجود والدین مصرف کننده، سبک پروری سهیل گیرانه و سخت گیرانه، ضعف اعتماد به نفس،  نابهنجار ندانستن مواد مخدر، ضعف والدین در نظارت، ضعف آگاهی و ضعف در مهارت نه گفتن است.
 
سردار مومنی تاکید کرد:محله، مسجد و مدرسه نقش زیادی  در پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه مسئله اعتیاد دارند و مدرسه می تواند حلقه وصل باشد.
کد خبر 999758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha