۱۴۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه کشورآماده خدمت رسانی به بیماران کرونایی می شوند

حجت الاسلام نوروزپور با اشاره به همکاری مشترک امامزادگان و اورژانس کشور گفت: در طرح مشترکی۴۸ هزار بیمار کرونایی در۱۴۳۲ امامزاده و بقعه کشور دوره نقاهت این بیماری را سپری می کنند.

حجت الاسلام «محمد نوروزپور» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به همکاری مشترک امامزادگان و بقاع متبرکه با سازمان اورژانس کشور در موج سوم بحران کرونا اظهار کرد: رئیس سازمان اورژانس کشور طی در خواستی از سازمان اوقاف و امور خیریه خواست که زائرسراها، میهمان سراها و فضاهای جانبی امامزادگان و اماکن متبرکه برای دوره نقاهت بیماران کرونایی استفاده شود.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امورخیریه بیان کرد: در همین راستا ما در امامزادگان مختلف کشور ظرفیت پذیرایی برای  بیش از 48 هزارنفر را برنامه ریزی و ایجاد کردیم و در این زمینه 1432 امامزاده و بقعه آماده خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند.

 

حجت الاسلام نوروزپور خاطر نشان کرد:علاوه بر اینکه مکان دوران نقاهت در امامزادگان در نظر گرفته شده است، پذیرایی از بیماران کرونایی نیز توسط گروههای جهادی و خادمین این اماکن متبرکه انجام خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 200 امامزاده و بقاع متبرکه کشور مشغول طبخ غذای تبرکی حرم ها و ارسال به بیمارستان ها و نقاط حاشیه ای شهرها هستند، گفت: تاکنون در هفت مرحله قریب یک میلیون و 250 هزار بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شده است و به مناسبت سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه نیز مرحله هشتم توزیع بسته های معیشتی انجام خواهد شد.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امورخیریه به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی هم اشاره کرد وگفت: این طرح که از هفته بسیج آغاز شده است تا 13 دی ماه سالگرد شهید سلیمانی با مشارکت بیش از دو هزار امامزاده و بقاع متبرکه شاخص کشور اجرا می شود.

 

وی ارایه خدمات اجتماعی،ضدعفونی معابر و خیابان ها، رسیدگی به سالمندان توسط فعالین مراکز افق امامزادگان و تهیه دارو به بیماران را از دیگر محورهای طرح شهید سلیمانی نام برد و گفت: یکی دیگر از طرح هایی که با همکاری سازمان اورژانس کشور در قالب طرح شهید سلیمانی اجرا می کنیم، راه اندازی سامانه  بیماریابی4030 در دو هزار امامزاده شاخص است تا اگر نیاز به غربالگری مجاورین این اماکن بود، در قالب این طرح انجام شود.

 
 
 
 

 

 
 

 

 
 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
کد خبر 999836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha