حضور پرشور بسیجیان انزلی در طرح سفیران سلامت

صفاتی گفت: بسیجیان انزلی در قالب ۵۰ تیم سه نفره طرح غربالگری سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی را خانه به خانه اجرا می کنند.

«مهدی صفاتی» امروز (پنج‌شنبه، 13 آذر) در گفت وگو با خبرنگار شبستان در انزلی اظهارداشت: بسیجیان این سفیران سلامت، جهت شناسایی زود هنگام و بهتر افراد مبتلا به درب منازل مراجعه و اعضای خانواده را از نظر تب و علائم بیماری مورد پایش قرار می دهند.

 

فرمانده سپاه ناحیه انزلی با بیان اینکه در این طرح شهرستان بندرانزلی به 50 محله تقسیم شده است، تصریح کرد: 50 تیم سه نفره از داوطلبان بسیجی که دارای کارت شناسایی ممهور به مهر شبکه بهداشت و بسیج، کاور شبکه بهداشت و مجهز به تب سنج هستند، در صورت مشاهده علائم بیماری در افراد، موارد مشکوک را به تیم های پشتیبان مستقر در شبکه بهداشت ارجاع می‌دهند.

 

وی تاکید کرد: در رابطه با افراد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ تست به صورت رایگان انجام شده و در صورت نیاز به بستری شدن اقدامات لازم در این زمینه انجام می شود.

 

صفاتی خاطرنشان کرد: ستاد کرونا طبق تشخیص این سفیران سلامت به افراد کم برخورداری که از لحاظ مالی در مضیقه هستند در ادامه طرح مواسات و کمک مومنانه، بسته های معیشتی اهدا می‌کند.

 

صفاتی یادآور شد: اگر سرپرست (خانوار کم برخوردار و یا کارگر روزمزد ) به واسطه این بیماری در بستر بیماری و یا در قرنطینه باشد به مدت ۲ هفته بخشی از معیشت آن خانوار توسط سپاه تامین می شود.

 

گفتنی است، گام چهارم بسیج ملی با عنوان «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی» با مشارکت درون بخشی، بین بخشی و بهره مندی از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و بسیج در شهرستان بندرانزلی اجرا می‌شود.

کد خبر 999871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha