اعضای کانون های فرهنگی هنری کارکردهای مسجد را به جامعه معرفی کنند

معاونت فرهنگي هنري ستاد فهما کشور گفت: اعضای کانون های فرهنگی هنری باید اصالت و کارکردهای مساجد را به جامعه معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، وبینار معاونت فرهنگی و هنری ستاد فهما کشور امروز (۱۳ آذر) با مدیر و کارکنان ستاد فهما خراسان جنوبی پیرامون تشریح طرح ملی ایران قوی به خصوص رواق فناوری و اطلاعات برگزار شد.

 

در این وبینار «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد با تأکید بر اهمیت فضای مجازی، گفت: مقام معظم رهبری فرموده است اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم که این اهمیت فضای مجازی را نشان می‌دهد.

 

وی با اشاره به دومین سال برگزاری رویداد فهما با ارائه طرح ملی ایران قوی، ادامه داد: این طرح در قالب سه شبستان «شبستان فرهنگ»، «شبستان هنر» و «شبستان نوآوری» اجرا می شود و ذیل این شبستان ها ۱۲رواق تعریف شده که در طرح ملی ایران قوی هر یک از آنها توسط استانی معین راهبری می شوند.

 

سعادتی با اشاره به استان های معین و رواق های تحت نظارت آنها، بیان کرد: خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت های که دارد به عنوان استان معین رواق فناوری و اطلاعات انتخاب شده است که باید برنامه های  این حوزه را با جدیت پیگیری و دنبال کند.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد در ادامه با بیان اینکه نگاه جهادی راه برون رفت از مشکلات است، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس تمام فرماندهی‌ها و کمک رسانی‌ها به جبهه ها از مساجد اتفاق می افتاد امروز نیز با توجه به شرایط کرونایی، بچه های مسجد باید اصالت و کارکردهای مسجد را به جامعه نمایان کنند.

 

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی با وجود محرومیت ها و برخی محدودیت ها یکی از استان‌های پیشرو در کار جهادی است، گفت: تربیت نسل نوجوان و جوان، فتح الفتوح برون رفت مسائل و مشکلات مساجد است که باید مورد توجه قرار گیرد تا از این ظرفیت عظیم به درستی استفاده شود.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما کشور ضمن تشریح طرح ها و برنامه های ستادی در جمع کارکنان ستاد فهما خراسان جنوبی در تسریع و پیگیری برخی امورات قول مساعد داد.

 

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» مدیر ستاد فهما خراسان جنوبی نیز در این وبینار از همکاران ستاد استانی بابت پیگیری اموراتشان ضمن دورکاری بخاطر محدودیت های کرونایی قدردانی کرد و در ادامه از روند پیشرفت صدور مجوزهای الکترونیکی و سایر امورات محوله همکاران گزارش ارائه داد.

 

وی همچنین در خصوص تسریع و پیگیری برخی از طرح‌ها مانند ثبت نام دانش آموزان در مسابقات قرآنی مدهامتان از طریق نرم افزار شاد پیشنهاداتی را ارائه داد.

 

 

 

کد خبر 999960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha