آموزش و توانمند سازی بستر تحقق اقتصاد مقاومتی است

جهانبخش با اشاره به اهمیت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در رشد و توسعه استان، گفت: سازمان بسیج سازندگی به عنوان یک دستگاه مردم محورو در خدمت مردم یکی از مهمترین سنگرهای خدمت رسانی در عرصه‌های گوناگون محرومیت زدایی است.

سرهنگ« احسان جهانبخش» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: شناسایی توانمندی های بومی  وبرنامه ریزی جهت بهره برداری از این توانمندی ها در راستای تقویت تولید با محوریت آموزش و رویکرد تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از برنامه های مهم بسیج سازندگی است.

 

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان افزود: یکی از اساسی‌ترین بسترهای تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت بر محور کشاورزی و دامپروری به عنوان پیشانی اقتصاد مردمی در کشور به شمار می‌رود.

 

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های فراوان و بسیار گسترده این بخش در سطح استان ضرورت تقویت بیش از پیش این موضوع امری اجتناب ناپذیر محسوب می‌شود.

 

جهانبخش ادامه داد: مقوله آموزش و توانمندسازی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی  مهم ترین راه تحقق رشد و توسعه و بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد جامعه است.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان لرستان  اظهار کرد: در همین راستا سازمان بسیج سازندگی استان لرستان به عنوان یک دستگاه اجرایی جهت حرکت در مسیر جهش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی، نسبت به ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی بر پایه آموزش، توانمندسازی و ایجاد اشتغال اقدام کرده است.

 

وی اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی استان لرستان تلاش دارد با هدف افزایش کارآمدی و ایجاد زنجیره تولید پا به عرصه اشتغالزایی گذاشته تا بتواند روح تازه‌ای در کالبد اشتغال و تولید استان جاری کند.

 

جهانبخش بیان کرد: سازمان بسیج سازندگی تلاش دارد با ارائه طرحی نو و کاربردی مشکلات پیشروی اشتغال  بویژه در مناطق محروم را از میان بردارد.

 

گفتنی است، مسئول بسیج سازندگی استان لرستان امروز از روستای کاکا شرف در راستای دهکده مقاومت بسیج سازندگی بازدید کرد.

کد خبر 1000360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha