طرح هادی در ۴۷ درصد از روستاهای گیلان اجرا شد

اکبرزاده با بیان اینکه در بیش از ۹۰۰ روستای گیلان طرح هادی اجرایی شده است گفت: ۴۷ درصد از روستاهای گیلان از این طرح بهره مند شده اند.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد اکبرزاده» امروز (شنبه، ۱۵ آذر ) در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح هادی در گیلان اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح توسعه روستاها و افزایش درآمد روستاییان است.


مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه در تلاشیم با تامین اعتبارات ملی و استانی، اجرای طرح هادی در استان را تسریع داده و به شاخص کشوری برسیم گفت: از سال ۷۰ تا کنون طرح هادی در بیش از ۹۰۰ روستا معادل ۴۷ درصد روستاهای استان اجرا شده است.
 

اکبرزاده اذعان کرد: از آغاز اجرای طرح هادی، تامین مالی این طرح به حساب ۱۰۰ امام واگذار شد و تاکنون مطالعات این طرح برای همه ۲ هزار و ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان انجام شده است.



وی با بیان اینکه شاخص اجرای طرح هادی در کشور  ۵۰ درصد است، افزود: گیلان با شاخص ۴۷ درصدی، سه درصد از میانگین شاخص ملی عقب تر است. 

 
مدیر کل بنیاد مسکن گیلان به واگذاری سند مالکیت روستایی پرداخت و افزود: شاخص ملی واگذاری سند مالکیت روستایی در کشور ۴۰ درصد و این شاخص در استان ۳۷ درصد یعنی سه درصد کمتر از میانگین کشوری است.

 
اکبرزاده اذعان داشت: در تلاشیم در سال ۱۴۰۰، با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان به شاخص ملی دست یابیم.

 
مدیر کل بنیاد مسکن گیلان خاطرنشان کرد: در طرح هادی علاوه بر تامین زیر ساخت ها، آسفالت، جدول گذاری به موضوعاتی نظیر میراث فرهنگی، گردشگری، اقتصاد خانگی، آموزش، بهداشت، ورزش و معیشت روستائیان توجه می شود

کد خبر 1000449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha