ورزش و جنبه های معنوی آن باید احیاء شود

آیت الله نورمفیدی بابیان اینکه ورزش های زورخانه ای از مسائل مذهبی جدا نیست، گفت: ورزش و جنبه های معنوی آن باید احیاء شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» عصر امروز(شنبه 15 آذر) در دیدار با برخی از ورزشکاران استان اظهار کرد: کشتی ورزشی است که مربوط به این کشور است و نام آوران برجسته ای نیز داشته است.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: باید تأسف خورد که کشتی ورزش ملی کشورمان است اما توجه لازم به آن صورت نمی گیرد، البته این موضوع نیاز به زمان دارد و امیدوارم که در آینده نگاه مسئولان به این رشته متفاوت شود تا شاهد حفظ و ارتقای این رشته ملی برای کشورمان باشیم.

 

آیت الله نورمفیدی بابیان اینکه باید کشتی را با مسائل مذهبی و اعتقادی گره بزنیم و سبقه زیادی در کشتی در این زمینه وجود دارد، بیان کرد: دیدار رئیس فدراسیون کشتی و ارتباط با مؤثران استان ها برای تشویق کشتی می تواند برای خروج کشتی از این انزوا موثر باشد.

 

وی بیان کرد: ورزش یک جنبه بین المللی و جهانی دارد و هم جنبه حیثیتی نیز به خود گرفته است و وقتی تیم کشتی ما در عرصه بین المللی مقامی کسب می کند غرور ملی خود را بروز می دهد و مردم خوشحال می شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: با پیروزی و قهرمانی ورزشکاران نام ایران نیز در میدان های مختلف ورزشی مطرح است و دوست داریم در رشته ای مثل کشتی نیز نام ایران در بخش های مختلف بدرخشد.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: استعدادیابی در ورزش بسیار حائز اهمیت است و در نسل جوان ما استعدادهای فراوانی وجود دارد و آموزش و پرورش باید در این زمینه ها همکاری کند.

 

وی گفت: ورزش های زورخانه ای جدا از مسائل مذهبی نیست، در گذشته درب زورخانه ها را کوتاه می کردند که هر کسی وارد می شود حالت تواضع بگیرد و زمین ورزش زورخانه ای، گود است تا ورزشکار در گود تواضع داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تأکید کرد: ورزش و جنبه های معنوی آن باید احیا شود، استان گلستان سابقه ورزشی خوبی در کشتی داشته است و باید از ظرفیت پیشکسوتان استفاده کنیم و بتوانیم ورزش کشتی را در جامعه ترویج دهیم.

 

کد خبر 1000465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha