مشکل کمبود فضای آموزشی در شهرک های اقماری/۲۰ مدرسه طی سه آینده در شهر زنجان ساخته می شود

مظفری با بیان اینکه در طول سه سال آینده ساخت ۲۰ مدرسه در زنجان ساخته خواهد شد، گفت: پیش بینی می شود برای ۱۰ سال آینده با کمبود ۷۲۰ کلاس درس مواجه شویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه پنج جلسه شورای آموزش و پرورش 46 مصوبه داشته است، گفت: 86 درصد این مصوبات اجرایی شده است.

 

حسن مظفری با انتقاد از اتوماسیون فعلی آموزش و پرورش خواستار اختصاص اعتبار برای ایجاد اتوماسیون اداری تحت وجب در راستای الزامات اجرای دورکاری شد و گفت: در اتوماسیون فعلی علاوه بر هزینه بر بودن مکاتبات، کارتابلی برای مدارس استان وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: با خرید و پیاده سازی اتوماسیون تحت وب ضمن ایجاد کارتابل برای مدارس، مدیران، مربیان و آموزگاران، امکان ارائه خدمات الکترونیکی به اولیاء دانش آموزان نیز فراهم می شود.

 

این مقام مسئول در خصوص اتصال مدارس به شبکه اینترنت نیز اظهار کرد: تمام مدارس شهری استان به اینترنت متصل هستند و تنها 259 مدرسه در 266 روستای استان از نعمت اینترنت محروم هستند.

 

مظفری در خصوص پوشش شبکه تحصیلی شاد در استان زنجان نیز گفت: در استان زنجان 88 درصد مدارس از طریق شبکه شاد آموزش می دهند و استان در جایگاه سوم کشوری قرار دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه به تامین فضای آموزشی در شهرک های اقماری اشاره کرد و گفت: متاسفانه در شهرک های اقماری فضای آموزشی پیش بینی نشده است و این موضوع مشکلات جدی برای اهالی این شهرک ها ایجاد کرده است.

 

وی با بیان اینکه در طول سه سال آینده ساخت 20 مدرسه در زنجان ساخته خواهد شد، گفت: پیش بینی می شود برای 10 سال آینده با کمبود 720 کلاس درس مواجه شویم.

 

سرپرست اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه 100 درصد مدارس شهری و 73 درصد مدارس روستایی استان زنجان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند، گفت: در راستای تامین اینترنت مدارس روستایی، تیم های فنی به این مناطق اعزام شدندو

 

حامد سرایی به برخی از مشکلات خانواده ها در شبکه آموزشی شاد و کندی ارسال و دریافت اطلاعات اشاره کرد و گفت: این مشکلات از سرعت اینترنت نیست و خود برنامه روند کندی دارد.

 

کد خبر 1000792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha