لزوم حمایت از اقشار آسیب پذیر/ اعطای کمک‌های معیشتی به مردم ضروری است

گودرزوند چگینی با بیان اینکه در حال حاضر کشور از حیث اقتصادی وضعیت خوبی ندارد گفت: اعطای کمک‌های معیشتی به مردم ضروری است به همین علت مجلس برای تحقق این امر و حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر به سرعت وارد عمل شد.

«مهرداد گودرزوند چگینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه به علت تحریم‌های همه‌جانبه و به وجود آمدن مشکلاتی در حال حاضر کشور از حیث اقتصادی وضعیت خوبی ندارد اظهار داشت: اعطای کمک‌های معیشتی به دهک‌های آسیب‌پذیر جامعه ضرورتی بوده که مجلس برای آن تلاش بسیاری انجام داد.
 
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس قانونگذاری را جایگاه اصلی مجلس اعلام کرد و با بیان اینکه از ابتدای شروع به کار مجلس یازدهم تاکنون کارهای بسیار بزرگی عملیاتی شده است عنوان کرد: حضور مرتب وزرا در کمیسیون‌ها برای ارائه گزارش و ارائه راهکارهای مناسب از جمله این اقدامات اثربخش محسوب می‌شود.
 
 
گودرزوند چگینی با تاکید بر اینکه در شش ماهه گذشته وزرای اقتصادی دولت و رییس کل بانک مرکزی چندین بار جهت ارائه گزارش در جلسات کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شرکت کرده‌اند تصریح کرد: کشور در حال حاضر از حیث اقتصادی وضعیت خوبی ندارد بنابراین اعطای کمک‌های معیشتی به مردم ضروری است.
 
 
نماینده مردم رودبار در مجلس دعوت از دولت و پیگیری دو ماهه‌ برای تحقق کمک‌های معیشتی به مردم را از جمله اقداماتی که در دو ماهه اخیر توسط نمایندگان پیگیری شده است اعلام کرد و گفت: مجلس قصد داشت راه‌هایی را برای اعطای کمک‌های معیشتی به مردم انتخاب کند که اثر تورمی در جامعه نداشته باشد.
 
 
وی دادن ماهانه 120 هزار تومان به سه دهک اول و 60 هزار تومان به هفت دهک دیگر جامعه را طرحی که از ابتدا مدنظر مجلس بود خواند و ابراز داشت: البته به عقیده بنده پرداخت این کمک‌ها، کار قابل توجهی نیست اما امیدواریم اجرای آن در طول 6 ماه بتواند اندکی از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را کمتر کند.
 
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ورود مجلس بحث هسته‌ای را هم مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: تقریبا سه سال است که در بدترین وضعیت تحریمی قرار داریم، از طرفی آمریکایی‌ها هم از برجام خارج شدند و اروپایی‌ها هم حمایت چندان قابل توجهی از این پیمان به عمل نیاوردند.
 
 
گودرزوند چگینی ترور شهید فخری‌زاده و تهیه و تصویب طرح دوفوریتی با مشارکت 250 نفر از نمایندگان را اقدام عملی مجلس در برابر تهدیدات دشمن خواند و افزود: گرچه دولتی‌ها مصاحبه کرده و این طرح را خطری برای خود دانستند اما به عقیده ما طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ابزاری در اختیار دولت است.
 
 
نماینده مردم رودبار در مجلس ارائه لایحه بودجه سال 1400 توسط دولت را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه اصلاح ساختار بودجه‌ریزی در دستور کار نمایندگان قرار گرفته است افزود: هفت بند از طرح اصلاح ساختار بودجه‌ریزی کشور تاکنون در مجلس تدوین و مصوب شده و 5 بند دیگر هم تا هفته آینده در دستور کار قرار دارد.
 
 
وی از برگزاری پنج جلسه با سازمان برنامه و بودجه کشور در محل کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس سخن گفت و خاطرنشان کرد: بدون شک با اصلاح ساختار بودجه‌ریزی آثار آن در تمام نقاط کشور و استان‌ها از جمله استان گیلان قابل مشاهده است از خود دستگاه‌های اجرایی هم باید درخواست‌های خود را برای دریافت اعتبار ارائه کند.
 
 
 
 
کد خبر 1001010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha