دانشجویان در رشد و پیشرفت انقلاب اسلامی نقش پررنگی دارند

حجت الاسلام کارگر گفت: از اول انقلاب و در شرایط مختلف جنگی و غیرجنگی، دانشجویان انقلابی و متعهد به گونه ای جانفشانی ، سعی ، تلاش و از خودگذشتگی برای رشد این انقلاب داشته اند، که به هیچ وجه نمی توان نقش آنان را نادیده گرفت و اجحافی در حق آنان کرد .

حجت الاسلام مهدی کارگر معاون فرهنگی و اجتماعی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، گفت: هر زمان که انقلاب اسلامی رشدی کرده و دستاوردی مهم داشته است، نتیجه همکاری بین دو قشر دانشجو و طلبه انقلابی و ولایتمدار بوده است.  

 

وی با تاکید بر ارتباط بین قشر دانشجو و طلبه و همکاری آنان در جامعه، افزود: هر زمان که انقلاب اسلامی رشدی کرده و دستاوردی مهم داشته است ، نتیجه همکاری بین دو قشر دانشجو و طلبه انقلابی و ولایتمدار بوده و این دو در کنار هم همیشه باعث پیشرفت انقلاب شده‌اند ، در نتیجه طلبه ها هم خود را دانشجو دانسته است و این روز را متعلق به خود نیز می دانند . دانشجو و طلاب ولایت مدار و انقلابی همیشه در رکاب هم، تحت فرمان مقام معظم رهبری بوده‌اند. الان هم که در دوره بسیار خاص و ویژه هستیم باید این همبستگی و اتحاد را روز به روز بیشتر کرده و مانع تفرقه و فاصله بین این دو قشر شویم .

 

حجت الاسلام کارگر با اشاره به فاصله فکری و فرهنگی میان نسل جدید و نسل قدیم مانع درک و همدلی شده است تصریح کرد: اتفاقی که در جامعه امروز ما افتاده، فاصله بین نسل هاست ، که مانع درک متقابل بین آن‌ها شده. باید این فاصله را کم کرده و بین نسل قدیم و جدید و دانشجویان قدیم و جدید همفکری و همدلی ایجاد شود.

 

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی که علیه قشر جوان و دانشجو صورت گرفته راه مقابله با آن را استفاده از افراد متخصص و انقلابی عنوان کرد و افزود: همانطور که در خارج از کشور به طور گسترده و تخصصی عملیات روانی و فرهنگی ، برای انحراف جوانان ما به خصوص در فضای مجازی صورت می گیرد،ما هم باید در مقابله با آن‌ها از افراد متخصصی استفاده کنیم که انقلابی و ولایتمدار باشند . کسانی که پای انقلاب وقت می‌گذارند و عمر خود را صرف آن می کنند دلسوز تر و نگران تر هستند، برای نسل جوان و دانشجو ، در نتیجه خیلی بهتر می‌توانند راهکار بدهند.

 

حجت الاسلام کارگر در پایان استفاده از نسل جوان را برای مقابله با تهاجم فرهنگی ، موثر دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از راه های تاثیر گذاری بر دانشجویان و هدایت آنان را استفاده از خود جوانان و دانشجویان با استعداد و ماهر است، تا طرح ها و برنامه هایی برای رشد و بالندگی قشر جوان ایجاد کنند. یعنی استفاده از نسل جوانی که متعهد و مومن باشد برای هدایت و پیشرفت خود نسل جوان .

کد خبر 1001096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha