اقدامت منابع طبیعی شهرستان دهلران قابل تقدیر است

امام جمعه شهرستان دهلران گفت: شهرستان دهلران ظرفیت های فراوانی برای توسعه کاشت درخت و توسعه جنگل کاری دارد و در این راستا منابع طبیعی شهرستان دهلران اقدامات قابل قبولی انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام «سید محسن موسوی» در مراسم روز جهانی خاک و کاشت نهال به مناسبت گرامی داشت یاد شهید فخری زاده و شهدای مدافع سلامت اشهار کرد: شهدا با نثار جان خود انقلاب و ارزش‌ها را بیمه کردند و برای سر افرازی و عزت و اقتدار انقلاب و استحکام این نظام الهی جان عزیز خود را فدا کردند و امروز زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و ادامه راه آنان وظیفه همگانی است.

 

وی تصریح کرد: تلاش شبانه روزی کادر درمان در ایام کرونا ستودنی است و همه ما قدردان زحمات این عزیزان هستیم و نام یاد همه شهدای سلامت به ویژه شهید جاوید پور را گرامی می‌داریم.

 

امام جمعه دهلران تصریح کرد: یکی از نعمت‌های الهی که در قرآن کریم بسیار بر آن تأکید شده است، درخت است چرا که درخت از گرانبهاترین آفریده‌های خداوند برای انسان است و درخت در اسلام مورد توجه خاص قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام سید موسوی افزود: باتوجه به شرایط اقلیمی شهرستان جنگل کاری یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که با توسعه جنگل علاوه بر ایجاد فضای سبز شاهد تغییر شرایط آب هوایی منطقه گرمسیری شهرستان خواهیم بود.

 

امام جمعه دهلران بیان کرد: خوشبختانه اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام و شهرستان دهلران در حوزه جنگل کاری در سطح کشور نمونه است.

 

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی و جوی گفت: امروز کاشت درخت و توجه به محیط زیست می‌تواند علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک، نقش بسیار حیاطی در بحث کاهش آلودگی و ریز گردها دارد.

 

امام جمعه شهرستان دهلران بیان داشت: ترویج و فرهنگ سازی در حوزه منابع طبیعی هم از موضوعات بسیار مهمی است که باید به آن توجه جدی شود و در واقع با اقدامات فرهنگی باید اهمیت منابع طبیعی و حراست از در سطح جامعه ترویج پیدا کند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم علاوه بر تجلیل از خانواده شهید جاوید پور، شهید مدافع سلامت، چندین نهال به یاد شهید فخری زاده، شهید سلامت منصور جاوید پور و شهدای سلامت توسط امام جمعه، خانواده شهید جاوید پور و مسئولان کاشت شد.

کد خبر 1001300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha