طرح کاداستر در ۷۰ درصد عرصه های ملی اجرایی شده است

مدیر منابع طبیعی شهرستان فاروج گفت: طرح کاداستر با مشارکت دستگاه های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی و ثبت اسناد در ۷۰ درصد عرصه های طبیعی شهرستان اجرایی شده و فاروج در اجرای این طرح دومین شهرستان استان است.

«امیر بتوئی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مساحت شهرستان فاروج 164 هزار هکتار است که 90 هزار هکتار آن اراضی ملی، در حدود 64 هکتار مستثنیات و 10 هزار هکتار هم جنگل های شمال شرقی شهرستان در منطقه بردر است.

 

مدیر منابع طبیعی شهرستان فاروج با اشاره به اینکه از 164 هزار هکتار مساحت شهرستان تاکنون طرح کاداستر 70 درصد انجام شده است، افزود: اجرای این طرح مردم را از بلاتکلیفی در می آورد و تعداد پرونده های ورودی به دستگاه قضا را کاهش می دهد.

 

وی با بیان اینکه پیش از این نقشه کشی ازاضی ملی دستی انجام می شد که زمینه ساز اختلاف های زیادی در بین مردم می شد، بیان کرد: در روند اجرای طرح کاداستر از تکنولوژی استفاده می شود که درصد خطا را بسیار پایین می آورد.

 

وی گفت: با این روند زمینه بازگرداندن زمین ها به مردم که پیش از این مورد اختلاف با منابع طبیعی بوده و پرونده هایی هم در دادگستری ایجاد کرده بود، فراهم شده است.

 

بتوئی یادآورشد: اجرای این طرح تا پایان امسال و یا در نهایت 6 ماه اول سال آینده به پایان می رسد.

کد خبر 1001374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha