جان باختگان کرونایی در جهرم به ۱۵۰ نفر رسید

ارجمند از فوت یک بیمار کرونایی در جهرم خبر داد که شمار جان باختگان را به ۱۵۰ نفر رسانده است.

«سیدمجید ارجمند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با نگاهی به وضعیت بیماری کرونا در شهرستان های  جهرم و خفر تا روز دوشنبه ۱۷ آبان، گفت: روز گذشته با شناسایی ۹۷ بیمار جدید، تعداد مبتلایان به این بیماری در شهرستان های جهرم و خفر به ۱۱۱ هزار و ۱۱۹ نفر افزایش یافت.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به تعداد كل بیماران بستری مشكوک و مثبت در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه جهرم، خاطرنشان کرد: این بیماران ۹۹ نفر بوده که تحت مراقبت های ویژه درمانی قرار گرفته اند.

 

وی ادامه داد: از این تعداد، ۸۶ بیمار در بخش های عمومی و ۱۳ بیمار در بخش آی سی یو بیمارستان پیمانیه جهرم بستری هستند.

 

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم تعداد كل نمونه های گرفته شده از بیماران مشکوک به کووید۱۹ را تا امروز حدود ۱۳ هزار مورد برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد  هزار و ۳۳۳ بیمار مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی بوده و مراحل درمان خود را سپری می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد ۹ هزار و ۸۷۶ بیمار بهبود یافته و از قرنطینه خانگی خارج شده اند، اظهار کرد: همچنین تعداد ۱۷ بیمار در روز گذشته از بیمارستان پیمانیه جهرم ترخیص و ۲ بیمار جدید نیز در این بیمارستان پذیرش شدند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم شمار بیماران فوت شده ناشی از این بیماری در شهرستان های جهرم و خفر را ۱۵۰ نفر دانست و از مردم خواست با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده مداوم از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات، شستشوی دست ها و رعایت فاصله فیزیکی از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

 

وی با اشاره به اینکه همچنان در جهرم انجام نمونه گيری ها روند صعودی دارد، خاطرنشان کرد:  يكی از اهداف ما شناسايي بيشتر مبتلايان به كرونا در بخش های شهرستان است كه با كمک بهورزان سعی بر بيماريابی بيشتر داريم.

 

ارجمند ادامه داد: همين طور با توجه به طرح «شهيد سليمانی»، نيروهای بسيج  در اين زمينه در حال همكاری با دانشگاه علوم پزشکی هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به نزديک شدن به فصل زمستان و كاهش دما گفت: قطعا روزهای سختی در پيش رو خواهيم داشت كه اگر مردم شیوه نامه های بهداشتی را جدی نگيرند و حساسيت های خود را بيشتر نكنند؛ بدون شک آمار مبتلايان به كرونا نسبت به اكنون بيشتر می شود.

 

 

کد خبر 1001401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha