آغاز پویش ضدعفونی و پاکسازی مدارس به همت بخش موکب‌های حسینی

بخش موکب‌ها و هیئت‌های حسینی، در آستان‌های قدس حسینی و عباسی اعلام کرد که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، موکب‌ها و نمایندگی‌های وابسته به این بخش، اقدام به ضدعفونی و پاکسازی مدارس نموده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل،‌ بخش موکب‌ها و هیئت‌های حسینی، در آستان‌های قدس حسینی و عباسی اعلام کرد که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، موکب‌ها و نمایندگی‌های وابسته به این بخش، اقدام به ضدعفونی و پاکسازی مدارس نموده‌اند، تا بدینوسیله محیطی سالم و بهداشتی را برای دانش‌آموزان فراهم آورند. این اقدام بخشی از فعالیت‌هایی به شمار می‌آید که این موکب‌ها از ابتدای شیوع کرونا به خدمات خود افزوده‌اند.

در این راستا واحد موکب‌های حسینی در شهر مدائن در شرق بغداد، پویش گسترده ضدعفونی و پاکسازی مدارس این شهر را به انجام رساند. این اقدام مطابق با جدولی که برای این موضوع برنامه‌ریزی شده بود و با استفاده از مواد ضدعفونی کننده مجاز انجام گرفت، به گونه‌ای اغلب مدارس این منطقه را شامل شد.

آقای حسین حسن مهوس، معاون این واحد به شبکه الکفیل اظهار داشت: «پویش ضدعفونی و پاکسازی، بخشی از سلسله اقداماتی است که موکب‌های حسینی به منظور کمک به کادر آموزشی و حفاظت از سلامت و بهداشت دانش‌آموزان به آن همت گمارده‌اند. این پویش با هماهنگی مدیریت مدارس و در تعطیلات انجام شد، تا تداخلی با حضور دانش‌آموزان نداشته باشد. کلاس‌های درس، راهروها، اتاق‌های اداری، حیاط مدارس، فضای سبز و سرویس‌های بهداشتی در این پویش به طور کامل ضدعفونی شدند.»

حاج نعمه السلطان، مسئول بخش موکب‌ها و هیئت‌های حسینی درباره این پویش اظهار داشت: «خدمات موکب‌های حسینی طیف گسترده و متنوعی را شامل می‌شود، از ارائه خدمات به زائران گرفته تا حمایت و پشتیبانی از نیروهای امنیتی در جنگ علیه داعش، همگی از خدمات درخشان این موکب‌ها به شمار می‌آید. آنان اکنون در بحران شیوع کرونا، آستین همت را بالا زده‌اند و خدمات خود را به گونه دیگری ادامه می‌دهند. پویش کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده در لبیک به فتوای همبستگی اجتماعی، پشتیبانی از کادر پزشکی، برگزاری پویش ضدعفونی و پاکسازی و اقداماتی از این دست، از جمله خدمات این موکب‌ها در شرایط کنونی است.»

کد خبر 1001494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha