حمایت کمیته امداد از خانواده‌های یزدی دارای نوزادان چند قلو

جمال پور گفت: ۱۳ خانواده نیازمند یزدی دارای نوزادان سه‌قلو و بیشتر شناسایی‌شده‌اند که از این نهاد درخواست حمایت داشته‌اند.

محمدحسین جمال پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، بابیان اینکه وضعیت زندگی خانواده‌های نیازمند پر نوزاد یزدی در حال بررسی است، گفت: 13 خانواده نیازمند یزدی دارای نوزادان سه‌قلو و بیشتر شناسایی‌شده‌اند که از این نهاد درخواست حمایت داشته‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد افزود: با توجه به اینکه پدیده چندقلوزایی و مراقبت از آن‌ها به‌طور هم‌زمان نیازمند حمایت بوده و بسیاری از خانواده‌های موردنظر به دلیل نداشتن توان مالی لازم در زمان تولد نوزادانشان، به‌یک‌باره دچار مشکلات فراوانی در امور نگهداری و مخارج زندگی می‌شوند به همین منظور کمیته امداد نسبت به ارائه خدمت به این خانواده‌ها اقدام می‌کند.

وب تصریح کرد: گروه هدف موردنظر خانواده‌های پر نوزاد نیازمند به کمک با اولویت مسکن، معیشت و درمان دچار مشکل هستند که از امکانات دولتی و غیردولتی استفاده نکرده‌اند و تعداد نوزادان متولدشده هم‌زمان در آن خانواده بیش از سه نوزاد است.

 وی بیان کرد: نتیجه بررسی و تحقیق خانواده‌های نیازمند دارای نوزادان سه‌قلو و بیشتر به کمیته امداد مرکز ارسال‌شده است و تاکنون نیازمندی چهار خانواده تأییدشده است و وضعیت مابقی خانواده‌ها در حال بررسی است.

جمال پور افزود: تاکنون 240 میلیون تومان کمک بلاعوض به‌عنوان کمک‌معیشت و کمک به خرید مسکن به چهار خانواده نیازمند موردنظر پرداخت‌شده است از این مبلغ 40 میلیون تومان در قالب کمک‌معیشت و 200 میلیون تومان برای کمک به خرید مسکن به خانواده‌ها کمک شده است.

وی ادامه داد: سه وام 30 میلیون تومانی و یک وام 20 میلیون تومانی نیز برای این چهار خانواده پرنوزاده نیازمند در نظر گرفته‌شده است.

جمال پور تصریح کرد: همچنین ماهیانه یک‌میلیون و 400 هزار تومان برای خرید شیر خشک و پوشک تا پایان 24 ماهگی کودکان به‌حساب هر خانوار واریز می‌شود.

کد خبر 1001787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha