از تخلفات هیئت رئیسه به کمیسیون اصل 90 مجلس شکایت می کنیم

حجت الاسلام رسایی در خلال جلسه بعدازظهر مجلس گفت:یک بار دیگر هنگام بررسی طرحی در مجلس اجازه ندادیدنمایندگان اخطارهایشان مطرح شودو نمایندگان ازتخلف هیئت‌رییسه به کمیسیون اصل90شکایت کردند.نگذارید دوباره تکرار شود

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده تهران در جلسه بعدازظهر سه‌شنبه چهارشنبه دی مجلس شورای اسلامی که قصد بیان اخطار قانون اساسی از ابتدای جلسه بعدازظهر را داشت خطاب به لاریجانی گفت: شما اجازه نمی‌دهید کسی تذکر و یا اخطار بدهد.

این سخنان رسایی باعث شد تا صدای دودوی نمایندگان صحن علنی را پر کند و وی خطاب به آنها گفت: شما هزار تا هم دودو بگویید باز هم باید آقای رییس جواب بدهد که چرا یک ساعت است اجازه نمی‌دهد من و یا نمایندگان دیگر اخطار قانون اساسی خود را مطرح کنیم و می‌گوید اگر مربوط به دستور جلسه است مطرح کنید.

وی با بیان اینکه اخطارم مربوط به نقض آیین‌نامه‌ داخلی مجلس است خطاب به لاریجانی تصریح کرد: شما یک بار دیگر هم در هنگام بررسی یک طرحی در مجلس اجازه ندادید که نمایندگان اخطارهایشان را مطرح کنند و به همین دلیل نمایندگان از تخلف هیئت‌رییسه به کمیسیون اصل نود شکایت کردند، پس اجازه ندهید یک بار دیگر این کار تکرار شود.

لاریجانی اخطار رسایی را وارد ندانست و خطاب به وی گفت: اگر منظورتان از نمایندگان در شکایت از هیئت‌رییسه به کمیسیون اصل نود شما دو نفر هستید بروید شکایت کنید.

گفتنی است که در ماه های اخیر طرح ننگین وقف دانشگاه آزاد در حالی به تصویب نمایندگان مجلس رسیده بود که با اعتراض بسیار بعضی نمایندگان روبرو شده بود. بر این اساس نمایندگان شکایتی را به کمیسیون اصل 90 مجلس ارجاع کردند که در آخرین اظهار نظرها قرار است در صحن علنی مجلس خوانده شود.

لازم به ذکر است امروز طرح ترکیب مجمع عمومی بانک مرکزی در مجلس در حال بررسی بوده است.

پایان پیام/

کد خبر 10021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha