مشارکت مردم در اداره موقوفات انزلی

حجت الاسلام خوبرو گفت: بر اساس سیاست جدید از ظرفیت مردمی در اداره موقوفات بیشتر استفاده می شود تا تصدی‌گری اوقاف کاهش یابد و نقش نظارتی آن ارتقاء یابد.

حجت الاسلام «عباس خوبرو» امروز (پنجشنبه، 20 آذر ) در گفتگو با خبرنگار شبستان در انزلی اظهارکرد: سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران افزایش مشارکت مردمی برای موقوفات کم‌درآمد، فاقد درآمد و یا آن دسته از موقوفاتی که نیاز به افزایش بهره‌وری و درآمدزایی دارند، است.

 

رییس اوقاف وامور خیریه شهرستان بندر انزلی افزود: بر اساس ماده ۵ قانون سازمان اوقاف و امور خیریه، این اداره می‌تواند، شخص یا هیئتی از افراد متدین را به‌عنوان امین یا هیئت امنا موقوفات منصوب کند.

 

وی تاکید کرد: حفظ آبادانی موقوفات و حفظ اصل موقوفه، وصول مطالبات و تنظیم و تجدید قرارداد بر اساس نرخ عادله روز، حفظ مراقبت کامل از اموال، جذب سرمایه‌گذاری در رقبات با رعایت منفعت و مصلحت، احقاق حقوق موقوفه و در صورت نیاز دعاوی، شناسایی و تثبیت مالکیت موقوفات و درنهایت افزایش بهره‌وری از جمله اهداف و وظایف تعیین‌شده برای افراد امین و هیئت امنای موقوفات است.

 

وی متذکر شد: افراد واجد الشرایط و علاقمند باید دارای حداقل مدرک کارشناسی و آشنا به قوانین و مقررات اوقافی باشند.

 

خوبرو با بیان اینکه شهرستان بندر انزلی 33 موقوفه دارد خاطر نشان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرانزلی در نظر دارد اسناد و مدارک وقفی موجود نزد افراد و مجموعه ها را جهت مستند سازی جمع آوری کند.

 

وی از شهروندان خواست: به جهت صیانت از حقوق موقوفه و ثبت عمل خیرخواهانه واقف اسناد، وصیت  نامه، ثلث نامه و سایر مدارک منطبق با موضوع وقف را به اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان تحویل دهند.

کد خبر 1002151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha