آمادگی ۳۶۰ دستگاه ماشین برف‌روبی در گیلان/ سامانه ناپایدار از استان خارج می‌شود

طبق تازه‌ترین اعلام هواشناسی، شرایط ناپایدار جوی فعلی که همراه با بارش برف و باران است به تدریج از فردا جای خود را به سامانه پایدار می‌دهد از طرفی خبرها حاکی است ۳۶۰ دستگاه ماشین برف‌روبی در گیلان برای زمستان امسال آماده شده‌اند.

خبرگزاری شبستان_ رشت، آماده شدن 360 دستگاه ماشین برف‌روبی در گیلان برای زمستان امسال امری است که توسط مدیریت بحران استانداری گیلان اعلام شده، علاوه بر این‌ها سازمان هواشناسی هم در تازه‌ترین پیش‌بینی‌های خود از خروج سامانه ناپایدار جوی و استقرار شرایط جوی پایدار از فردا در استان خبر می‌دهد.

 

«امیر مرادی» با تاکید بر اینکه عملیات برف‌روبی و بازگشایی مسیرها در چیزی حدود سه هزار 950 کیلومتر از محورهای استان گیلان به خوبی انجام شده است تصریح کرد: در چند روز اخیر و به جهت نفوذ سامانه ناپایدار، در مناطق مختلف استان گیلان شاهد بارش برف و باران بوده‌ایم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان آمادگی فرمانداران شهرستان‌های مختلف برای مواجهه با هر شرایط جوی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: هلال احمر، راهداری و حمل نقل جاده‌ای، اورژانس، آتش‌نشانی و پلیس راه از جمله دستگاه‌هایی هستند که هماهنگی‌های لازم با آن‌ها از قبل انجام شد.

 

وی از آمادگی 60 تیم مجهز و 360 دستگاه ماشین برف‌روبی در گیلان برای زمستان امسال جهت انجام عملیات برف‌روبی سخن گفت و ابراز داشت: استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی به ویژه در مواقع بحران هم موضوعی است که به دقت برای آن برنامه‌ریزی و رایزنی شده است.

 

«محمد دادرس» هم از تضعیف تدریجی سامانه هوای بارشی در گیلان طی ساعات فردا در استان گیلان خبر داد و در تشریح بیشتر این موضوع اذعان کرد: طبق الگوهای هواشناسی فردا شدت بارش باران در مناطق جلگه‌ای و بارش برف در مناطق کوهستانی گیلان کاهش پیدا می‌کند.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان ضمن اعلام این موضوع که آسمان استان از شنبه هفته آینده به شکل صاف تا نیمه ابری خواهد بود و این شرایط جوی تا اواسط هفته آینده پایدار است افزود: عدم استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها امری است که مردم به ویژه در شرایط فعلی باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

 

وی بارش برف در مناطق کوهستانی و در ارتفاعات گیلان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع استفاده از زنجیرچرخ برای وسائط نقلیه‌ای که قصد تردد از این مناطق را دارند توصیه می‌شود از طرفی بروز پدیده یخبندان هم در مناطق کوهستانی گیلان دور از انتظار نیست.

 

لازم به ذکر است سازمان هواشناسی برای روزهای چهارشنبه تا جمعه همین هفته اطلاعیه و هشدار سطح زرد را صادر کرد تا به موجب آن دستگاه‌های خدماتی و عضو ستاد مدیریت بحران استان گیلان نسبت به اعمال یکسری تمهیدات خاص جهت جلوگیری از ایجاد هرگونه بحران اقدام کنند.

 

لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای، کاهش دید افقی، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، کاهش نسبی دما و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها از جمله مواردی محسوب می‌شود که در اطلاعیه اخیر هواشناسی گیلان نسبت به وقوع آن‌ها در استان هشدار داده شده است.

 

کد خبر 1002337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha