نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان اولین نمایشگاه مجازی کتاب در سطح کشور

حسین اسحاقی گفت: نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان در واقع اولین نمایشگاه کتاب در سطح کشور است که به صورت مجازی برگزار می شود و پایلوت و پیش فرض نمایشگاه کتاب تهران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۲۰ آذر آئین رونمایی از پوستر اولین نمایشگاه مجازی استانی کتاب جنوب کرمان در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.
 

 



«حسین اسحاقی» در این آئین، گفت: با توجه به شرایط کرونایی هشتمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان با استفاده از بستر فضای مجازی برگزار می شود و این نمایشگاه در واقع اولین نمایشگاه کتاب در سطح کشور است که به صورت مجازی برگزار می شود و پایلوت و پیش فرض نمایشگاه کتاب تهران است.

 




مدیر  کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: این نمایشگاه مجازی کتاب در بازه زمانی ۲۹ آذر تا ۳ دی فعالیت دارد و از آنجایی راه اندازی آن نیازمند یکسری زیرساخت های قوی بود بنابراین با رایزنی های صورت گرفته با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این زیرساخت ها فراهم شده است.





وی بیان کرد: به منظور آغاز اطلاع رسانی از زمان بازگشایی نمایشگاه مجازی کتاب استانی جنوب کرمان از پوستر این نمایشگاه رونمایی شد و امیدواریم با کمک اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر بتوانیم اطلاع رسانی مطلوبی در این زمینه داشته و شاهد حضور گسترده علاقمندان به کتاب باشیم.




اسحاقی با بیان این مطلب که امسال نمایشگاه کتاب یکسری تفاوت هایی با نمایشگاه های سال گذشته دارد، ابراز کرد: به لحاظ بعد مسافتی سال های گذشته حضور اکثریت مردم جنوب کرمان در نمایشگاه کتاب استانی میسر نبود اما امسال چون این نمایشگاه در بستر فضای مجازی است بنابراین تعداد کثیری می توانند از طریق نرم افزار  وارد سایت این نمایشگاه شده و نسبت به خرید کتاب اقدام کنند.
 




مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: شاید یکی از توقعات مردم از نمایشگاه های کتاب در سال های گذشته حضور تعداد کثیری از ناشران مطرح و شاخص کشوری بود که امسال این توقع مردم برآورده شده است.
 

 




وی اضافه کرد: در نمایشگاه کتاب مجازی استانی جنوب کرمان ۴۰ درصد تخفیف برای دوستداران کتاب در نظر گرفته شده که از این میزان ۳۰ درصد از سوی مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۱۰ درصد نیز از سوی ناشران کتاب اختصاص داده شده است.

 





اسحاقی ادامه داد: بن های اختصاص یافته به نمایشگاه کتاب ویژه مردم جنوب کرمان بوده و آنها می توانند از تاریخ ۲۳ الی ۲۸ آذر سال جاری با مراجعه به سامانه www.ketab.ir  نسبت به دریافت بن خرید کتاب اقدام کنند.

 




مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: البته علاقمندان به کتاب از شمال استان نیز می توانند در این نمایشگاه شرکت کنند با این تفاوت که از بن خرید کتاب نمی توانند استفاده کنند.

 





وی عنوان کرد: برای اطلاع رسانی و تبلیغ نمایشگاه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان یک طرح ابتکاری ارائه شده که در این طرح، پیام های صوتی به گویش های محلی و با صداهای آشنا به وسیله تلفن های ثابت و همراه اول مردم جنوب کرمان برای آنها ارسال می شود.
 

 




اسحاقی بیان کرد: علاوه بر این نیز در قریب ۶ برنامه رادیویی و تلویزیونی مرکز استان کرمان و نیز از شبکه صدا و سیما، در زمینه بازگشایی این نمایشگاه اطلاع رسانی شود.

 




مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: یک شماره پشتیبان برای راهنمایی دوستداراران کتاب در نظر گرفته شده تا در صورت عدم امکان ورود به سایت نمایشگاه بتوانند با این شماره ارتباط برقرار کنند.

 

 

 


وی با بیان این مطلب که نمایشگاه مجازی کتاب استانی جنوب کرمان همچون سال های گذشته دارای بخش های جنبی است، خاطرنشان کرد: طی ۴ سال گذشته بخش جنبی نمایشگاه های کتاب بسیار موفق عمل کرده و در واقع توانسته یک هفته فرهنگی و هنری را رقم بزند.

 

 



اسحاقی اظهار کرد: از آنجایی که این بخش مورد توجه مردم فرهنگ و هنر دوست جنوب کرمان بوده بنابراین در بازه زمانی بازگشایی نمایشگاه مجازی کتاب استانی جنوب کرمان هر شب با همراهی اهالی فرهنگ و هنر یک برنامه زنده از طریق پیج اینستاگرام اجرا می شود تا در این شرایط کرونایی روحیه شادی و نشاط را به مردم این خطه

 

 


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به این که از ۱۳ الی ۱۸ دی هفته مقاومت نامگذاری شده، ابراز کرد: از آنجایی که در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی هستیم بنابراین به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این سردار رشید اسلام بخش ویژه ای در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

 




وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های بخش جنبی نمایشگاه شب ویژه نهج البلاغه است که در راستای ترویج معارف نهج البلاغه برگزار می‌شود.

 

 



اسحاقی عنوان کرد: شب ویژه در خصوص نهج البلاغه، شب ویژه قرآن و عترت داریم اما متفاوت تر از سال های گذشته به صورت لایو انجام می دهد

 



مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در خاتمه یادآور شد: تبلیغات شهری از امشب آغاز می شود اما اولویت اصلی تبلیغات نمایشگاه کتاب در بستر فضای مجازی است و در همین راستا موشن گرافی و کلیپ هایی با  همین مضمون در حال ساخت است که بزودی در فضای مجازی منتشر می شوند تا مردم از زمان فعالیت نمایشگاه کتاب با خبر شده و در نهایت بتوانند از این نمایشگاه بهره مند شوند.

کد خبر 1002359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha