وحدت حوزه و دانشگاه از گفتمان های اصیل انقلاب و امامین انقلاب است

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: وحدت حوزه و دانشگاه ظرفیتی بی‌بدیل برای نظام اسلامی ما بوده و یکی از گفتمان های اصیل انقلاب اسلامی و مورد تاکید امامین انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۱ آذر حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، با اشاره به ۲۷ آذر سالروز شهادت مفتح و گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه ظرفیتی بی‌بدیل برای نظام اسلامی ما بوده و یکی از گفتمان های اصیل انقلاب اسلامی و مورد تاکید امامین انقلاب است.
 




امام جمعه آسمینون افزود: با تحقق این مهم، دنیا و آخرت مردم و جامعه آباد می شود البته یکی از اهداف اصلی دشمنان از جداسازی روحانیت و دانشجو استثمار کشور است.

 

 



وی طرح راهبردی لغو تحریم ها از سوی مجلس را یک حرکت انقلابی برشمرد و بیان کرد: این حرکت پاسخی به اقدامات جنایتکاران و دشمنان این ملت بود البته طی روزهای اخیر بحث ها و اظهار نظرهایی مختلفی در این زمینه انجام شده است.
 

 



حجت الاسلام احمدی نیک ابراز کرد: قطعا در تصویب این طرح مراحل مختلف طی شده و هماهنگی های لازم نیز با شورای عالی امنیت ملی انجام شده که بیانیه معنادار دبیرخانه این شورا آن را تایید می‌کند.
 




خطیب جمعه آسمینون ادامه داد: ابتدا شورای نگهبان نیز ایرادهایی به این طرح گرفته و آن را به مجلس عودت داد و مجلس نیز پس برطرف کردن این ایرادها، مجدد طرح را به شورای نگهبان ارسال کرده و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرد.
 




وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول طرح راهبردی لغو تحریم ها از سوی مجلس به لحاظ کارشناسی و مشورت خواهی از کارشناسی مطلوبی برخوردار است چرا که پنج ماه روی این طرح کار شده است بنابراین این طرح عجولانه نیست.
 




حجت الاسلام احمدی نیک اضافه کرد: البته ممکن است شهادت مظلومانه و ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده و لزوم پاسخ همه جانبه به دشمن، یک فوریت این طرح را به ۲ فوریت تبدیل کرده اما در مرحله دوم قانونی و لازم الاجرا بودن این مصوبه است و رئیس جمهوری این مصوبه را برای اجرا سازی ابلاغ کند.
 

 



امام جمعه آسمینون اظهار کرد: عده ای بر این باورند که این طرح بهانه‌ای به دست آمریکا و اروپا داده و آنها را به سمت اجماع بر علیه ایران و تشدید تحریم‌ها سوق می دهد و سازمان‌های بین‌المللی همچون آژانس هسته ای و سازمان ملل را نیز وادار به رای بر علیه ما می کند.
 

 



وی افزود: در جواب اینها باید گفت؛ هفت سال ما به کلیه تعهدات خود عمل کرده و غنی سازی را متوقف و معلق کردیم اما نتیجه ای جزء افزایش تحریم‌ها و فشار حداکثری حاصل نشد.

 




حجت الاسلام بیان کرد: تا امروز دشمن فشار حداکثری را بر ما وارد کرده و تا جایی که امکان داشته تحریم های ظالمانه بر علیه ما اعمال کرده است بنابراین این طرح دست دولت را باز تر می‌کند و ظریف نیز اعلام کرده شرط عدم اجرای این مصوبه بازگشت اروپا و آمریکا به برجام و اجرای کامل تعهدات آنها است.

 




خطیب نمازجمعه آسمینون تاکید کرد: این قانون به نفع کشور و ملت است و همگی موظف هستیم حق و استقلال عمل مجلس در تصویب این طرح و دیگر لوایح و طرح‌های ها را به رسمیت بشناسیم هر کس در هر سطح و جایگاهی باید به قوای سه‌گانه کشور و قوانین مصوب در سطوح مختلف احترام بگذارد و خود و زیر مجموعه را ملزم به اجرای آن کند
 

 



وی تصریح کرد: این طرح موجب افزایش مقاومت حداکثری ملت در برابر فشار حداکثری دشمن می شود و البته رمز پیروزی ملت در این جنگ نابرابر و فشار حداکثری دشمن هم زبانی، هم آوایی، هم افزایی، اتحاد و انسجام بین قوای سه گانه است این وحدت و اتحاد موجب افزایش امنیت و اقتدار ملی می شود و خلاف آن عمل کردن و سیگنال ضعیف فرستادن قطعا خیانت به این ملت است.

 



حجت الاسلام احمدی نیک خطاب به استاندار کرمان، ابراز کرد: جازموریان بخشی از هویت و شناسنامه جنوب استان است و باید با تدبیر یک تصمیم انقلابی بگیرید تا خدایی ناکرده با تامین شدن منافع عده ای خاص این هویت جنوب از بین برود بنابراین حقابه جازموریان باید همچون سابق و دهه هفتاد در نظر گرفته شود.
 

 



وی در خاتمه ضمن تشکر از حضور مدیر کل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی مدارس استان در شهرستان منوجان، بخش آسمینون و شهر نودژ، از قول مساعد این مدیران کل برای حل مشکلات حوزه آموزش و پرورش خبر داد.

کد خبر 1002446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha