عدم رعایت حریم رودخانه ها دلیل بیشتر خسارات وارد شده به مناطق سیل زده بوده است

حیدری بریدی گفت: عدم رعایت حد فاصله ساخت و سازها از حریم رودخانه موجب اکثر خسارات به مناطق سیل زده شده است که امید می‌رود با توجه به نکات پیشگیرانه، شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.

«حمید حیدری بریدی» روز جمعه (21 آذر) در گفتگو با  خبرگزاریشبستان در بوشهر با بیان اینکه با وقوع سیلاب در استان بوشهر و آسیب دیدن برخی از مناطق، ۱۵ گروه بنیاد مسکن استان بوشهر به مناطق سیل‌ زده دشتستان، گناوه و دیلم برای ارزیابی اولیه اعزام شدند، اظهار داشت:  براساس ارزیابی‌های انجام شده ۶۵۰ واحد احداثی، ۷۵۰ واحد تعمیری و هزار و ۷۰۰ واحد وسایل منازل آن‌ها در وقوع سیلاب اخیر از بین رفته است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به تشکیل پرونده برای بازسازی و تعمیر خانه‌های آسیب‌ دیده از سیل دشتستان، گناوه و دیلم خواستار شد: مردم مناطق سیل ‌زده به ستادهای در نظر گرفته در این مناطق مراجعه نمایند و پرونده تشکیل دهند تا از هفته آینده روند پرداخت تسهیلات و کمک ‌های بلاعوض جهت جبران خسارات وارد شده به آن ها آغاز شود.

 

وی با بیان اینکه جهت شتاب‌ دهی در امور خدمات دهی به مردم مناطق سیل زده معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور به استان سفر کرده بود اظهار داشت: در راستای سفر معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور به استان بوشهر از وی درخواست شد که مبلغی از حساب ۱۰۰ بنیاد مسکن در اختیار استان قرار گیرد تا از هفته آینده روند بازسازی مناطق آسیب دیده شروع شود.

 

حیدری بریدی با تاکید بر اینکه بیشتر خسارت‌ها در حوزه روخانه‌های فصلی بوده تصریح کرد: عدم رعایت حد فاصله ساخت و سازها از حریم رودخانه  موجب اکثر خسارات شده است که امید می‌رود با توجه به نکات پیشگیرانه، شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه وقوع سیلاب ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بخش عمران روستایی این استان خسارت وارد کرده است، یادآور شد: در جریان سیلاب بیشتر کانال‌های دفع آب‌های سطحی، سیل‌بندهای خاکی و دیوارهای حفاظتی روستاهای استان بوشهر آسیب دیده‌ است و در صورت تامین اعتبار، انتخاب مشاور و ارزیابی اولیه آغاز می‌شود.

 

 

کد خبر 1002451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha