گناه سیاسی مراکش/واکنش حزب‌الله به سازش با صهیونیستها

جنبش مقاومت حزب الله لبنان توافق مراکش و رژیم اسرائیل در مورد عادی سازی روابط را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، جنبش مقاومت حزب الله لبنان توافق مراکش و رژیم اسرائیل در مورد عادی سازی روابط را محکوم کرد و در بیانیه ای تاکید کرد که کشورهای عربی که با تل آویو رابطه دارند به زودی از این اقدام خود پشیمان خواهند شد.

 

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا روز پنجشنبه اعلام كرد كه مراكش در مورد عادی سازی روابط با اسرائیل با توافق نامه آمریكا به توافق رسیده است و چهارمین كشور عربی پس از امارات متحده عربی ، بحرین و سودان است كه با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار می کند.

 

دادگاه سلطنتی مراکش نیز این خبر را تایید کرد و گفت که ایالات متحده در راستای توافقنامه کنسولگری در قلمرو صحرای غربی افتتاح خواهد کرد.

 

حزب الله در بیانیه خود که در سایت المنار منتشر شد گفت: ما اعلامیه مقامات مراکش در مورد عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی را محکوم می کنیم. این حرکت در شرایط سقوط پی در پی تعدادی از دولت های عربی است که به دستور ایالات متحده و رژیم صهیونیستی آرمانهای فلسطین را تضعیف کرده و می خواهند آن را نابود کنند.

 

به عنوان بخشی از این توافق ، ترامپ که قرار است در 20 ژانویه کاخ سفید را ترک کند ، موافقت کرد که حاکمیت مراکش بر صحرای غربی مورد مناقشه را به رسمیت بشناسد.

 

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد ، تعدادی از گروه های مقاومت فلسطین در بیانیه مشترک روز جمعه ، توافق عادی سازی مراکش با اسرائیل را نیز محکوم کردند و گفتند که این اقدام خیانت آشکار به فلسطینی ها و آرمان آنها است.

 

آنها همچنین تاکید کردند که به دلیل اقدام آشکار خیانت ، مراکش دیگر صلاحیت ریاست کمیته القدس سازمان همکاری اسلامی (OIC) را ندارد.

 

در پایان ، گروههای مقاومت فلسطین از مراكشی ها و سایر ملتهای عرب خواستند كه برای رد سازش و افشای رسوایی سازش كنندگان ، دست به یك جنبش اعتراضی بزنند.

 

به دنبال توافق مراكش و اسرائیل در روز پنجشنبه و در واكنش به آن ، جنبش مقاومت فلسطین حماس بیانیه ای را صادر کرد و این توافق را گناه سیاسی خطاب کرد.

 

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز عادی سازی روابط بین مراکش و اسرائیل را محکوم کرد و آن را خیانت به بیت المقدس توصیف کرد.

کد خبر 1002540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha