واکنش تونس و یمن به عادی‌سازی مراکش با صهیونیستها

مونس مرزوکی رئیس جمهور سابق تونس و عبدالمالک میخلفی مشاور رئیس جمهور یمن روز جمعه اعلامیه جنجالی عادی سازی روابط مراکش و اسرائیل را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، مونس مرزوکی رئیس جمهور سابق تونس و عبدالمالک میخلفی مشاور رئیس جمهور یمن روز جمعه اعلامیه جنجالی عادی سازی روابط مراکش و اسرائیل را محکوم کردند.

 

مرزوکی در شبکه های اجتماعی گفت: من به عنوان یک شهروند تونسی و مغربی ، عادی سازی دولت مراکش با اسرائیل را در زمانی محکوم می کنم که فعالیت های اسکان و الحاق غیرقانونی اسرائیل و انواع نقض حقوق فلسطین در حال افزایش است.

 

میخلفی در توییتر خود گفت: حقوق ملت فلسطین همچنان به قانون و وجدان محدود خواهد شد.میخلفی تاکید کرد که مردم مراکش عادی سازی با اسرائیل را رد می کنند.

 

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که اسرائیل و مراکش برای روابط کامل دیپلماتیک توافق کرده اند و این توافق را یک موفقیت بزرگ برای صلح در خاورمیانه خواند.

 

آژانس خبری دولتی مراکش (MAP) گزارش داد ، دفتر سلطنتی مراکش در بیانیه ای تایید کرد که این کشور قصد دارد روابط رسمی و دیپلماتیک با اسرائیل برقرار کند.

 

پس از آنکه سودان عادی سازی روابط رسمی با اسرائیل و توقف هرگونه تجاوز با دولت یهود در ماه اکتبر را اعلام کرد ، مراکش را به چهارمین کشور عادی سازی روابط با تل آویو تبدیل کرد.

 

بحرین و امارات در ماه سپتامبر توافق کردند که روابط کامل دیپلماتیک ، فرهنگی و تجاری با اسرائیل را پس از امضای توافق نامه های جنجالی در کاخ سفید برقرار کنند.

 

این معاملات موجب محکومیت گسترده فلسطینیان شده است ، که می گویند این توافقنامه حقوق آنها را نادیده گرفته و در خدمت آرمان فلسطین نیست.

کد خبر 1002624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha