۵۰ درصد جمعیت مردم استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

​محمدی با بیان اینکه افراد فاقد پوشش بیمه‌ای می‌توانند تا پایان سال برای بیمه همگانی بیمه سلامت ثبت‌نام کنند گفت: ۵۰ درصد جمعیت مردم استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

«جمشید محمدی» با بیان اینکه در حال حاضر 50 درصد جمعیت مردم استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: کلیه روستائیان، شهرهای زیر 20 هزار نفر و کارکنان دولت و سایر اقشار جزء پنج صندوقی است که پوشش بیمه‌ای دارند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گیلان کاهش هزینه‌های درمان مردم را از جمله اهداف پوشش بیمه سلامت ذکر کرد و بیان داشت: با توجه به شرایط خاص کرونایی که در کشور و استان ایجاد شده امکانات خوبی فراهم شده و کسانی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، می‌توانند تا پایان سال برای بیمه همگانی بیمه سلامت ثبت‌نام کنند.

 

محمدی با تاکید بر اینکه در راستای پوشش حمایتی به‌ویژه در ایام کرونایی دفترچه بیمه سلامت همگانی به شکل رایگان به افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند، تحویل داده می‌شود اذعان کرد: برای ساماندهی امر درمان و هدایت درست منابع، تهیه بانک جامع اطلاعاتی، پزشک خانواده و نظام ارجاع باید در کشور عملیاتی شود.

 

وی تحقق پزشک خانواده و سیستم ارجاع در برای شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و روستائیان کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: دولت در نظر دارد این امر را در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت  هم اجرایی کند که مقدمات کار آن هم از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال فراهم شدن است.

 

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه بیمه سلامت در کنار دانشگاه علوم پزشکی است و خرید خدمت برای افراد تحت پوشش را انجام می‌دهد اذعان کرد: در طرح پزشک خانواده هم همکاری نزدیکی داریم به‌طوری‌که 177 مرکز جامع سلامت گیلان با بیش از 300 پزشک، 250 پرستار و 400 دندانپزشک با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند.

 

محمدی با تاکید بر اینکه در بخش خصوصی هم هزار و 647 موسسه با بیمه سلامت قرارداد دارند یادآور شد: به لحاظ حمایت از مردم، دسترسی آسان و به موقع بیمه‌شدگان از خدمات سلامت درمانی و تشخیصی این تعداد از موسسات با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند از طرفی در گیلان بیش از 98 درصد مراکز درمانی و سلامت با این نهاد همکاری دارند.

 

وی اجرای طرح کشوری و سراسری پرونده سلامت ایرانیان در استان گیلان را گامی بزرگ اعلام کرد و گفت: توزیع عادلانه منابع در سلامت، بیماریابی درست و نیل به یک نقطه درست و مطلوب برای یکایک ایرانیان همه در گرو این است که تمام مردم دارای پرونده الکترونیک سلامت باشند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گیلان از شروع پذیرش الکترونیکی بیمار از سال گذشته در استان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی سخن گفت و خاطرنشان کرد: پذیرش الکترونیکی بیمار در مراکز و بیمارستان‌های دولتی گیلان به شکل صد در صدی انجام می‌شود و قصد داریم امسال این برنامه را در مراکز خصوصی استان هم اجرایی کنیم.

 

کد خبر 1002646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha