لابی صهیونیستها در آمریکا برای قطع کمک به آوارگان فلسطینی

سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل به دولت بایدن اخطار داده است که بودجه آژانس امداد و کار پناهندگان فلسطین (UNRWA) را تامین نکند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، سفیر سابق اسرائیل در سازمان ملل به دولت بایدن اخطار داده است که بودجه آژانس امداد و کار پناهندگان فلسطین (UNRWA) را تامین نکند.

 

رون پروسور همچنین از بایدن خواست که دیگر به نهادهای حقوق بشری یونسکو و برجام نپیوندد.

 

به عنوان بخشی از سیاست دفاع از منافع دولت استعمارگر اسرائیل ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور مستعفی ایالات متحده بودجه UNRWA را قطع کرد و از عضویت دو نهاد دیگر سازمان ملل متحد خارج شد.

 

بایدن متعهد شده است که عضویت آمریکا در برجام را از سر گرفته و مجدداً به سایر نهادهای بین المللی بپیوندد. وی همچنین پیشنهاد کرده است که کمک های مالی برای UNRWA از سر گرفته شود.

 

پروسور ، رئیس یک موسسه دیپلماتیک در اسرائیل ، هنگام بحث با کمیته یهودیان آمریکا (AJC) گفت: جو خیلی سریع نیست. وی ادعا كرد كه انروا با احترام گذاشتن به وضعیت پناهنده فلسطینی برای نسل های طولانی درگیری فلسطین و اسرائیل را طولانی می كند و با گستاخی اعلام كرد كه این نوع روش نوعی تحریک علیه اسرائیل است.

 

چندین تحلیلگر آمریکایی اظهار داشتند که لابی طرفدار اسرائیل در حال حاضر برای تامین منافع اسرائیل با تیم انتقالی بایدن در حال کشمکش و گفتگو است.  

کد خبر 1002652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha