۶۷ مادر باردار در رفسنجان به کرونا مبتلا شدند

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان با اشاره به اینکه ویروس منحوس کرونا همچنان در حال جان گرفتن است بر عدم برگزاری مهمانی ها در شب یلداتأکید کرد و گفت: وضعیت نارنجی رفسنجان با برگزاری مهمانی های یلدایی قرمز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان علی موسوی شنبه (22 آذر ) در نشست خبری با اشاره به اینکه جمعیت بالای 340 هزار نفری شهرستان های رفسنجان و انار تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان قرار دارند؛ افزود: از اسفند سال گذشته تا کنون در 3 موج کرونا، 220 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

 

 

 

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان تصریح کرد: کرونا در موج اوّل، دوّم و سوّم به ترتیب جان 16، 50 و 154 نفر در این دو شهرستان را گرفت و موج سوّم شرایط سختی داشتیم و کادر درمان بسیار فرسوده و خسته شده بودند و تعداد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی و بیمارستان افزایش یافته بود.

 

 

 

وی ادامه داد: در حال حاضر 51 نفر با آزمایش های انجام شده به کرونا مبتلای قطعی هستند که در بیمارستان بستری هستند؛ گرچه رفسنجان چندی پیش از رنگ قرمز خارج و به رنگ نارنجی درامده و این برای ما خبر خوبی است و کمی از بار و فشار کاری بر روی کادر درمان کاسته شده است امّا همچنان خطر ویروس همشهریان را تهدید می کند و مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و نپندارند که چون وضعیت کمی بهتر شده است پس کرونا هم تمام شده است.

 

 

 

دکتر موسوی خاطرنشان کرد: وضعیت نارنجی می تواند بهتر شود در صورتی که مردم رعایت کنند امّا اگر پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود و در کنار آن مهمانی های شب یلدا هم برگزار شود خطر جدی تر شده و از حالت قرمز هم فراتر می رود و تعداد مرگ و میر افزایش می یابد.

 

 

 

وی مرگ و میر ناشی از بحران کرونا در رفسنجان و انار در آبان ماه جاری را 3 برابر آمار 7 ماهه ابتدای شیوع ویروس کرونا دانست و بیان کرد:  با این وجود تعداد آمار مرگ و میر در این دو شهرستان نسبت به سایر شهرستان های کشور 2 تا 3 درصد کمتر است که این را مدیون تلاش های کادر درمان و رعایت های مردم می دانیم.

 

 

 

وی عنوان کرد: اکثر جانباختگان کرونایی در رفسنجان و انار سالمند بودند و تعداد کمی هم در سنین پایین مبتلا شدند امّا نتوانستند بر این بیماری پیروز شوند؛ همچنین نخستین شهید مدافع سلامت رفسنجان زهرا حسن رمضانی با سن زیر 50 سال در این راه جان داد.

 

 

 

رئیس بیمارستان علی‌ بن ابیطالب (ع) رفسنجان همچنین با اشاره به اینکه با همت مجتمع مس سرچشمه بیمارستان بحران شهدای مس 50 تختخوابی در رفسنجان احداث شد؛ گفت: مس سرچشمه علاوه بر راه اندازی این بیمارستان، خرید دستگاه های اکسیژن ساز و تجهیزات و ملزومات این بیمارستان را متقبل شد و 120 میلیارد ریال در این بحران به بخش درمان اختصاص داد که جای قدردانی دارد؛ ضمن اینکه خیران دیگری هم در بخش درمان در بحران کرونا به دانشگاه علوم پزشکی کمک های زیادی کردند که بی نظیر است.

 

 

 

 

وی با اشاره به اینکه 450 نفر از کادر درمان بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان به ویروس کرونا گرفتار و مبتلا شدند در ادامه گفت: در موج سوم 67 مادر باردار به کرونا مبتلا شده بودند که بستری و تعدادی بهبود یافتند، 11 نفر آن ها با عمل سزارین نوزادان خود را به دنیا آورند و 5 مادر باردار هم به روش طبیعی زایمان کردند که حال یکی از آن ها هم حال وخیم بود در آی سی یو بستری شد هم اکنون حال وی به همراه نوزادش خوب است.

کد خبر 1002775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha