۲۵ میلیارد تومان برای تجهیز اراضی کشاورزی گیلان اختصاص می یابد

زارع با بیان اینکه برای تجهیز، نوسازی و شبکه های اراضی کشاورزی گیلان در سال جاری ۲۵ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی پیش بینی شده است، گفت: طوری برنامه ریزی شده که تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در اردیبهشت ماه سال آینده به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«احمد زارع» امروز(یکشنبه، ۲۳ آذر) در آیین تکریم رییس قبلی و معارفه سرپرست جدید اداره جهاد کشاورزی این شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان گیلان بالغ بر ۴۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی زیر بستر تولید دارد.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه از این مقدار حدود ۳۰۰ هزار هکتار در قالب اراضی زراعی است، افزود: در این اراضی بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصول برداشت می شود.

 

وی بیشترین برداشت محصول در اراضی زراعی را برنج عنوان کرد و گفت: از اراضی شالیزاری گیلان حدود یک میلیون و ۱۵۰ تن برنج برداشت می شود.

 

زارع با اشاره به اینکه استان گیلان دارای ۱۰۰ هزار هکتار اراضی باغی است، خاطرنشان کرد: از ۷۰ هزار هکتار این اراضی باغی محصولات موثمر باغی برداشت می شود.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: سالیانه از این اراضی باغی ۵۲۰ هزار تن محصول برداشت می شود.

 

وی گیلان را قطب کشاورزی کشور دانست و افزود: با رونق بخش کشاورزی و توسعه زیرساخت ها شاهد افزایش تولید محصولات کشاورزی بوده ایم.

 

زارع با بیان اینکه در حدود ۱۱ هزار هکتار از اراضی باغی گیلان مرکباتی همچون پرتقال و نارنگی برداشت می شود، تصریح کرد: پیش بینی شده است در این اراضی ۱۱۰ هزار تن پرتقال و نارنگی برداشت شود.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه این استان دارای هفت هزار هکتار اراضی باغ کیوی است، گفت: پیش بینی می شود از این اراضی ۱۴۰ هزار تن کیوی برداشت شود.

 

وی با بیان اینکه برای تجهیز، نوسازی و شبکه های اراضی کشاورزی گیلان در سال جاری ۲۵ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی پیش بینی شده و بزودی وارد فاز عملیاتی می شود، افزود: انتخاب پیمانکار و مشاور اجرای طرح مذکور در مرحله اتمام است.

 

زارع با اشاره به اینکه هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان مشمول طرح نوسازی و تجهیز هستند، خاطرنشان کرد: طوری برنامه ریزی شده که تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در اردیبهشت ماه به پایان برسد و تحویل بهره برداران شود.

 

*بندر آستارا پتانسیل خوبی در بخش کشاورزی دارد

«عباس صابر» نیز در این آیین،اظهارکرد: مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک امانت است و باید در مدتی که مسئولیت داریم خدمتگزاری صادق برای مردم باشیم.

 

فرماندار بندر آستارا ضمن تقدیر و تشکر از رییس قبلی اداره جهاد کشاورزی این شهرستان از سرپرست جدید این اداره خواست در خدمت به مردم و برطرف کردن مشکلات آنان از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

 

صابر با بیان اینکه آستارا پتانسیل خوبی در بخش کشاورزی دارد، خاطرنشان کرد: به بخش کشاورزی در شهرستان آستارا توجه ویژه شود تا شاهد رونق صادرات محصولات کشاورزی از این شهرستان به خارج از کشور باشیم.

 

گفتنی است، در پایان این آیین از زحمات ۱۰ ساله ایرج شیارکار رییس قبلی اداره جهاد کشاورزی بندر آستارا قدردانی و ساسان کارجویان به عنوان سرپرست جدید این اداره منصوب و معرفی شد.

 

 

 

 

کد خبر 1003231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha