خلاقیت هنرمندان و اهالی رسانه در پیشگیری از شیوع کرونا مؤثر بوده است

پیروزمنش گفت: هنرمندان با احساس تعهد و نقش آفرینی تاثیرگذار در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علی پیروزمنش» امروز در آئین «اختتامیه جشنواره در خانه بمانیم» در تبریز اظهار داشت: هنرمندان با احساس تعهد و نقش آفرینی تاثیرگذار در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند و نقش خود را  در پیشگیری از شیوع این بیماری و صیانت از سلامت مردم به خوبی ایفا کرده‌اند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود: در خانه ماندن در این ایام فرصتی برای محاسبه اعمال و شناخت در زندگی است و هنرمند کسی است که تهدید را به فرصت مبدل سازد و با تکیه بر اندیشه‌ی فلاسفه و بزرگان دینی و اجتماعی از این فرصت ها برای محاسبه‌ی اعمال خود بهره جوید.

پیروزمنش تصریح کرد: واژه در خانه بمانیم این موضوع را که در مکتب اسلام نیز احادیث و روایات در قالب "حاسبو قبل ان تحاسبوا" به آن اشاره کرده اند را برای ما تداعی کرده است؛ و در واقع باید بر این مسئله تامل کنیم که هر کار خسران است مگر دو ویژگی داشته باشد که یکی ایمان و دیگری عمل صالح است و اگر یکی کسر باشد برای انسان ارمغانی جز خسران نخواهد داشت.

وی افزود: کرونا یک مسئله اجتماعی و یک مسئولیت اجتماعی ایجاد کرده است که همه باید به نوعی رسالت اجتماعی خود را برای مقابله با آن به انجام برسانند.

وی تاکید کرد: در وضعیت کرونا ابزارهای عمومی قابل استفاده نیست و ابزارهای خلاقانه نیاز است که بتوانیم با این بحران مقابله کنیم و به دلیل ماهیت منحصر بفرد این بحران باید ابزارهایمان را با شرایط روز و شرایط بحران تطبیق دهیم و هنرمندان  ما در اوایل این بحران فلسفه‌ی وجودی این بحران را درک کرده و براساس آن خلاقانه وارد میدان شدند و با تولید آثار فاخر مردم را برای ماندن در خانه تشویق کردند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حرکت و جریان سازی هنرمندان در این راستا را شایسته تقدیر دانست.

کد خبر 1003296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha