اجرای ۷۰ پروژه زیرساختی از سوی قرارگاه خاتم الانبیا در آذربایجان شرقی

مدیرعامل مؤسسه عاشورای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: این قرارگاه ۷۰ پروژه مهم و زیرساختی در آذربایجان شرقی اجرا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «زین‌العابدین ریحانی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریز که به مناسبت سالروز تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) ترتیب یافت، اظهار داشت: قرارگاه بنابه درخواست دولت وقت و نیاز کشور به بازسازی در سال 67 راه اندازی و فعال شده است.

مدیرعامل موسسه عاشورا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: بر اساس اصل 147 نیروهای نظامی در زمان صلح با دستور فرمانده کل قوا می توانند در سازندگی حضور یابند و این قرارگاه در این راستا راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه سپاه بخشی از مهندسی رزمی خود را با حفظ سازمان نظامی خود، در اختیار سازندگی قرار داد، گفت: منشور قرارگاه سازندگی کمک به نظام، بازسازی کشور، حفظ توان مهندسی، استفاده از تجربیات مهندسی دفاع مقدس در بازسازی کشور در کنار دانش روز است.

ریحانی، با تاکید بر اینکه رویکرد ما این است که رقیب پیمانکار داخلی نباشیم و دست پیمانکاران خارجی را از ایران کوتاه کنیم، خاطرنشان کرد: با خارجی ها رقابت می کنیم و پروژه‌های استراتژیک را اجرا می کنیم، در عین حال در پروژه های زیر 150 میلیارد تومان وارد نشدیم تا با بخش خصوصی رقابت نکنیم.

مدیرعامل موسسه عاشورا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به اینکه قرارگاه در توسعه کشور بسیار اثرگذار بوده است و نیروهای جوان را هم برای آینده کشور تربیت می کند، تصریح کرد: با انعطاف پذیری و ریسک پذیری قرارگاه، ما در نقاط مرزی، صعب العبور و ناامن که بخش خصوصی حضور نمی یابد، حضور یافتیم، در برخی پروژه‌های مناطق ناامن شهید هم دادیم و جهادگونه کاره ارا پیش می بریم.

ریحانی، رسالت مردم داری و مرد یاری قرارگاه در مناطق محروم را یادآور شد و گفت: موسسه عاشورا به عنوان یکی از زیرمجموعه های قرارگاه است که هلدینگ راه و شهرسازی بوده و راهسازی و سدسازی را در سوابق خود دارد.

وی با بیان این‌که قرارگاه 70 پروژه در استان اجرا کرده که 75 درصد آن را موسسه عاشورا اجرا کرده است، تصریح کرد: موسسه عاشورا در شمالغرب 13 پروژه بزرگ با 10 هزار میلیارد اعتبار در دست اجرا دارد، 4 الی 5 هزار میلیارد هم تفاهم نامه و قرارداد به زودی عملیاتی می شود.

مدیرعامل دفتر قرارگاه سازندگی خاتم در آذربایجان شرقی، افزود: پروژه‌های انتقال آب ارس به تبریز، خط دوم و پدافندی انتقال آب زرینه رود به تبریز، اصلاح حاشیه نشینی، اجرای خط دوم و آغاز خط 4 و 5 مترو تبریز تنها تعدادی از پروژه‌های مهم قرارگاه در تبریز است.

وی اشتغالزایی را یکی از اهداف قرارگاه عنوان کرد و افزود: هزار نفر مستقیم با موسسه عاشورا ارتباط دارند و چند هزار نفر هم غیر مستقیم از پروژه‌های قرارگاه منتفع می‌شوند.

ریحانی با اشاره به اینکه موسسه عاشورا 145 پروژه محرومیت زدایی در 5 استان دارای پروژه، اجرا می کند، گفت: در 70 کیلومتری پروژه‌های قرارگاه، برنامه های محرومیت زدایی اجرا می‌شود که این محرومیت زدایی در حوزه های آموزشی، فرهنگی و عمرانی است.

وی از طلب چند هزار میلیاردی قرارگاه سازندگی از دولت خبر داد و ابراز داشت: هیچ پروژه را به دلیل طلب دولت متوقف نکردیم، طبیعتا اگر پول و امکانات باشد، سرعت کار بیشتر می شود. دولت هم وعده داده که بخشی از طلب را تا پایان سال پرداخت کند تا سرعت اجرا افزایش یابد.

مدیرعامل دفتر قرارگاه سازندگی خاتم در آذربایجان شرقی، خط دوم مترو تبریز را یکی از پروژه‌های مهم قرارگاه دانست و افزود: تفاهم خط 4 و 5 هم منعقد شده و با حل مشکلات به قرارداد تبدیل خواهد شد.

کد خبر 1003298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha