طرح ملی ایران قوی، زمینه ساز شناسایی استعدادهای ناب فرهنگی در جامعه است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: یکی از کارکردهای مهم طرح ملی ایران قوی، زمینه سازی در جهت شناسایی استعدادهای ناب فرهنگی در بین نسل جدید است.

حجت الاسلام دکتر «محمد ملک زاده» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به رویداد ملی فهما و طرح ایران قوی گفت: یکی از اهداف جدی برگزارکنندگان رویداد ملی فهما و طرح ایران قوی، که ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد است، تلاش در جهت شناسایی و توانمندسازی استعدادهای فرهنگی و هنری در سطح مساجد و محلات است که حقیقتاً ورود به این مسأله، یکی از نیازهای کلیدی جامعه ما در شرایط فعلی به شمار می رود.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: به لطف الهی ما در جامعه ای زندگی می کنیم که از حیث نیروی انسانی در ابعاد و عرصه های مختلف استعدادهای بسیار زیادی دارد و مهم این است که از طریق جشنواره ها و رویدادهایی مثل فهما بتوان زمینه ای فراهم کرد که این استعدادها شناسایی شده و در وهله ی بعد، مورد حمایت جدی مسئولان و نهادها و دستگاه های مربوطه قرار گیرند.

 

استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: حقیقتاً یکی از مؤلفه های کلیدی برای ساختن ایران قوی و سربلند، استفاده از توانمندی نسل جدیدی است که می تواند در رقابتی سالم و جدی، استعدادهای خود را بروز داده و آن ها را در مسیر رشد و توسعه جامعه و نظام اسلامی بکار گیرد.

 

وی بیان داشت: ان شاالله در گام دوم انقلاب و با محوریت مساجد، هر چه بیشتر و بهتر بتوانیم بستر مناسبی برای استعدادسنجی نسل جدید فراهم کنیم و البته همان طور که پیشتر نیز عرض شد، مهم تر از استعدادسنجی، حمایت جدی از این استعدادها و داشتن برنامه هدفمند برای به فعلیت درآوردن ظرفیت های موجود در این بخش است.

کد خبر 1003307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha