۸۵ درصد فوتی های کرونای استان زنجان مربوط به سالمندان است

صائینی با یادآوری اینکه ۸۵ درصد کرونایی های استان را سالمندان تشکیل می دهند، گفت: بیشترین آسیب به سالمندان بالای ۶۰ سال وارد می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان شامگاه یکشنبه در جلسه قرار گاه عملیاتی کرونا در محل استانداری زنجان، اظهار کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی موجب روند نزولی کرونا در استان زنجان شده است.

محمد رضا صائینی با یادآوری اینکه 85 درصد کرونایی های استان را سالمندان تشکیل می دهند، تصریح کرد: بیشترین آسیب به سالمندان بالای 60 سال وارد می شود.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با یادآوری اینکه احتمال خطر ابتلا به کرونا در سالمندان زیاد است، افزود: متاسفانه در حال حاضر ابتلا به کرونا خانوادگی شده است.

 

این مقام مسئول بر ضرورت فرهنگ سازی جهت جلوگیری از دورهمی مردم در شب یلدا تاکید کرد و گفت: لازم است تا با همکاری رسانه های جمعی، مردم این شب را به صورت مجازی با یکدیگر در ارتباط باشند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر ضرورت تهیه برنامه های جذاب برای رده های سنی مختلف توسط صدا و سیما تاکید کرد و گفت: چهره‌های مطرح و اثرگذار استان پیام‌های لازم برای شب یلدا در فضای مجازی را به مردم منتقل کنند.

 

وی با اشاره به اینکه تنها راه قطع و مقابله با کرونا در استان تغییر رفتار مردم است، افزود: برای ادامه روند نزولی کرونا لازم است تا مردم از دورهمی شب یلدا پرهیز کنند.

 

کد خبر 1003339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha