حمله صهیونیستها به محله‌های فلسطینی و بازداشت کودکان

نیروهای اسرائیلی دهها فلسطینی از جمله نوجوانان ، کودک و روزنامه نگار را در کرانه باختری و قدس شرقی دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نیروهای اسرائیلی دهها فلسطینی از جمله نوجوانان ، کودک و روزنامه نگار را در کرانه باختری و قدس شرقی دستگیر کردند. این دستگیری ها طی حملات شنبه شب و سحرگاه یکشنبه صورت گرفت.

 

این نیروها به اموال آسیب رساندند و ساکنان آن ، به ویژه زنان و کودکان را به وحشت انداختند. در این گزارش آمده است که نیروهای اسرائیلی به محله شهید محمد عبید در ایساویه حمله کردند.

 

ده ها نفر نیز پس از شلیک گلوله های گاز اشک آور توسط نیروها دچار خفگی شدند. روزنامه نگار فلسطینی ، مهند قفیشا ، توسط چندین شهرک نشین اسرائیلی از شهرک های رامات یشایی و بیت هداسا در مرکز الخلیل مورد ضرب و شتم قرار گرفت. سپس توسط سربازان دستگیر شد اما بعداً با قرار وثیقه آزاد شد.

 

رژیم اسرائیل مرتباً حقوق فلسطینیان را نقض می کند. جوانان فلسطینی و حتی خردسالان برای مدت طولانی بازداشت می شوند.

 

انجمن زندانیان فلسطینی (PPS) ، یک گروه حقوق بشری فلسطینی ، ماه گذشته گزارش داد که رژیم در 10 ماه نخست سال جاری دست کم 400 کودک فلسطینی را بازداشت کرده است.

 

در گزارش PPS که در 19 نوامبر صادر شد ، آمده است: صهیونیستها به نگهداری 170 کودک فلسطینی در زندانهای خود ادامه می دهند.

 

در بیانیه ای در پایان سال 2019 ، گروه حقوق مدعی شد که مقامات اسرائیلی بیش از 5500 فلسطینی را در سال 2019 از جمله حدود 890 کودک و نزدیک به 130 زن بازداشت کرده اند.

کد خبر 1003397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha