بازگشایی موزه هنرهای معاصر در انتظار اعلام ستاد ملی کرونا است؟

درهای موزه هنرهای معاصر تهران به دلیل بازسازی بیش از دو نیم سال است که بر روی علاقمندان بسته است. حال که مرمت موزه به اتمام رسیده باید دید بازدید از موزه چه زمانی امکان پذیر می شود. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،  سرانجام بازسازی و مرمت موزه هنرهای معاصر تهران پس از دو سال  و هفت ماه به پایان رسید اما هنوز درهای آن به روی علاقمندان به هنرهای معاصر همچنان بسته است.

 

اولین بار در اردیبهشت سال ۹۷ مدیران وقت موزه هنرهای معاصر در نشست رسانه ای اعلام کرد که این موزه نیاز به بازسازی و مرمت  دارد و تا آخر تابستان سال 97 تعطیل  می شود.

 

کار مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر یک هفته پس از اعلام رسانه ای به صورت رسمی آغاز شد ولی گستردگی تعمیرات این بنای تاریخی و ارزشمند و محوطه های بیرونی و داخلی آن و  جابجا شدن تیم کاری مرمت موزه و سبب شد تعطلی موزه هنرهای معاصر به بیش از دو سال به طول  بیانجامد.

 

البته در طول این سال ها بارها گفته می شد که موزه هنرهای معاصر تهران تا فلان تاریخ بازگشایی می شود اما روند بازگشایی تغییر می کرد و کار تعمیرات به طول می انجامید و به گفته دست اندرکاران کارمرمت در حین تعمیرات  بازسازی هایی  هم پیش می آمد که حجم کار را افزایش می داد .

 

 اما مرداد ماه امسال «هادی مظفری»، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  از خبرنگاران هنرهای  تجسمی دعوت کرد که از فرآیند بازسازی موزه  هنرهای معاصر و تکمیل فضای گنجینه موزه بازدید کنند و در آن بازدید درباره پروژه بازسازی  موزه  در جمع آنها گفت:  ۹۱ درصد از کار بازسازی  موزه هنرهای معاصر انجام شده  است و موزه در مراحل پایانی فرآیند بازسازی و در اوایل پاییز بازگشایی شود.

 

در روزهای پایانی آذر ماه  هستیم و با اینکه کار بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران به پایان رسیده اما هنوز بازگشایی  نشده است و شاید دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا هستند. 

 

آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در زمره مجموعه‌های کم‌نظیر جهانی است؛ مجموعه‌ای که شامل آثار ایرانی و خارجی هنر نوین است و برخی از آثار این گنجینه از مهمترین و البته گران‌ترین آثار هنری جهان به‌شمار می‌روند.

 

موزه هنرهای معاصر تهران در سال ۱۳۵۶ افتتاح شد و به عنوان یکی از سرشناس‌ترین موزه‌های ایران و جهان شناخته می شود و گنجینه این موزه آثار بسیارارزشمندی از هنرهای تجسمی سراسر دنیا  را در خود جای داده است.

 

در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران بیش از ۳ هزار اثر موجود است که مجموعه آثار خارجی آن یک دوره ۱۵۰ ساله از امپرسیونیسم تا هنر مفهومی را تشکیل می دهد. در میان آثار خارجی، برخی از آنها جزو  آثار گران قیمت در جهان محسوب می شوند و به نظر مادی و معنوی از ارزش بالایی برخوردار هستند.

 

 شاید اعلام زمان بازگشایی موزه هنرهای معاصر بستگی به وضعیت شهر تهران در ایام کرونا دارد باید منتظر بود و دید که آیا در روزهای آینده وضعیت نارنجی شهر تهران تغییر خواهد کرد یا خیر .

کد خبر 1003425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha