اجرای طرح ایران قوی با جدیت انجام می شود

حمزه ای، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کانون ها اعضای کانون با فعالیت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تولید محتوا می کنند.

حجت الاسلام محمدصادق حمزه‌ای مدیر کانون فرهنگی شهید آقایانی و امام جماعت مسجد سرکانیها در کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: امسال یرای دومین سال متوالی کانون های فرهنگی هنری مساجد با ثبت فعالیت های کانون خود در طرح ملی «ایران قوی» علاوه بر دیده شدن کانون ، زمینه ساز ایجاد فضای رقابت سالم برای بچه های مسجد فراهم می شود تا جوانان کانون با شور و اشتیاق  بیشتر در کانون فعالیت و حضور داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: این طرح شامل قرآن و سیره اهل بیت (ع)، مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزم ایران اسلامی است که در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق و با برنامه مختلف فرهنگی، هنری و ساختاری اجرا خواهد شد امیدواریم بتوانیم نسبت یا سال گذشته فعال تر حضور داشته باشیم.

 

حمزه‌ای با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ایجاد بسیاری مشکلات، ابراز کزد: قبل از دوران کرونا جلسات قرآن برای نوجوانان در کانون برگزار می‌شد. کتابخانه مسجد هم به لطف خدا مجهز به کتاب های کنکوری و مذهبی است. اما به علت کرونا فعالیت ها کم شده و بیشتر به سمت کمک‌های مومنانه رفته است.

 

وی با اشاره به فعالیت این کانون در فضای مجازی،خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی کانون ها شده است اما فعالیت تعطیل نشده و در فضای مجازی اعضای در شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا می کنند. 

 

حمزه‌ای با اشاره به اینکه کمک‌های مومنانه و مالی به افراد نیازمند در این کانون پررنگ بوده است، افزود: در حدود ۴ تا ۵ مرتبه کمک‌های مردمی و معیشتی توزیع شده است که تعدادی از آن مسجد به صورت مستقل و چند مرتبه هم با هیئت متوسلین صاحب الزمان همکاری کردیم و گوشت و یا غذای گرم در ماه رمضان، بین نیازمندان تقسیم شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی شهید آقاجان در کرمانشاه تصریح کرد: در مهرماه امسال برای نوجوانانی که برای اقامه نماز و اذان به مسجد می‌آمدند بسته های کمک آموزشی و بن خرید کتاب تهیه شد. همچنین برای افراد نیازمندنیز بن خرید پوشاک و لوازم مدرسه تهیه و توزیع شد.

 

وی اظهار کرد ،در مسجد سرکانی ها که کانون شهید آقاجانی در آن واقع شده است، و هزینه مراسم ختم برخی راکه به مسجد اهدا می کنند،  ‌صرف تهیه بسته های معیشتی برای نیازمندان شذه است.

 

حمزه‌ای در پایان گفت: قبل از شیوع کرونا کارهای فرهنگی زیادی با حضور جوانان در این کانون  صورت می گرفت از جمله برپایی ایستگاه صلواتی و نشست های فرهنگی، برگزاری نماز جماعت و نشست های مذهبی پس از نماز جماعت ، اجرای برنامه های ورزشی شامل استخر و باشگاه ورزشی که برای نمازگزاران در نظر گرفته شده بود با هزینه مسجد انجام می گرفت.

کد خبر 1003670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha