یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سیستان و بلوچستان کارت ملی هوشمند دارند

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که از این آمار یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به ادارات ثبت احوال مراجعه و یک میلیون و ۶۰۰ هزار کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.

«رضا راحت دهمرده» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: ثبت نام اولیه، صدور کارت و تحویل،  مراحل دریافت کارت ملی هوشمند هستند.

 

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: در ابتدای امر ثبت نام با ازدحام جمعیت روبه رو شدیم و این نوبت دهی را سخت کرده بود اما با گذشت زمان اکنون مشکل خاصی در مرحله ثبت نام وجود ندارد.

 

دهمرده خاطرنشان نمود:در مورد مرحله صدور کارت ملی، امکان صدور کارت ها فقط در تهران وجود دارد.

 

 وی با بیان اینکه کمبود کارت خام، موجب تاخیر در صدور کارت های ملی هوشمند شده است، افزود: ظرفیت صدور 2میلیون کارت ملی هوشمند را در ماه داریم اما کمبود کارت اولیه از طرف چاپخانه به دلیل عدم تامین اعتبار و کارت خام است.

 

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان یادآور شد: زمانی که ثبت نام اولیه از متقاضیان کارت ملی هوشمند انجام می شود رسیده ای به آنها داده می شود که در آن کد رهگیری قید شده است.

 

دهمرده تصریح کرد:  افراد با همین کد رهگیری در رسید به هر سازمان و دستگاهی مراجعه کنند خدمات دریافت خواهند کرد.

 

وی افزود: روند صدور کارت ملی هوشمند بهتر شده و ماهی یک میلیون کارت ملی هوشمند در تهران صادر و به موقع به استانها ارسال می شود.

 

 مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان خاطرنشان نمود: در مرحله تحویل دریافت ملی هوشمند، به محض اینکه کارت به اداره محل درخواست کننده اعلام وصول  می شود یک پیامک به متقاضی ارسال می شود که نسبت به دریافت کارت ملی خود مراجعه کند.

 

دهمرده گفت: متقاضیان کارت ملی هوشمند در مرحله تحویل با مراجعه محل درخواست کننده، در کمترین زمان ممکن یک تا دو دقیقه با مطابقت اثر انگشت کارت ملی هوشمند خود را دریافت خواهند کرد.

کد خبر 1003723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha