کادر درمان در خط مقدم مبارزه با کرونا/ شهدای سلامت عاشقانه در راه خدمت به شهادت رسیدند

صالحی با بیان اینکه کادر درمان به مانند رزمندگان دفاع مقدس مجاهدانه وارد میدان شدند گفت: شهدای مدافع سلامت عاشقانه در راه خدمت گام برداشته و دریچه دیگری از راه شهادت را باز کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان از رودسر، «سیدعباس صالحی» امروز(سه‌شنبه، ۲۵ آذر) در ارتباط تصویری با طرح ملی« سه‌شنبه های تکریم» در منزل شهیده سلامت «نرجس خانعلی‌زاده» در کلاچای گفت: شهدای مدافع سلامت عاشقانه در راه خدمت گام نهاده و دریچه دیگری از راه شهادت را باز کردند.

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پزشکان و پرستاران در دفاع مقدس و اکنون در عرصه مبارزه با ویروس کرونا کارنامه درخشانی در تاریخ ایران به یادگار گذاشتند افزود: این شهدا با علم و آگاهی به خطرناک بودن این ویروس از جان خود گذشتند و در راه تامین سلامت مردم و نجات جان آنها از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

 

وی با تاکید بر اینکه کادر درمان در بحران کروناویروس دوران سختی شبیه شب‌های عملیات داشتند اظهارداشت: دوران عملیات دوران سختی است و در عملیات کربلای ۵ بیش از ۴۰ هزار مجروح داشتیم که پزشکان و پرستاران نقش مهمی در سلامت رزمندگان ایفا کردند و امروز نیز بار سنگینی بر عهده کادر درمانی کشور است و بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها شبانه روز میدان نبرد با ویروس کرونا است.

 

صالحی با اشاره به قوانین بین‌الملل که بیمارستانها در دوران جنگ باید دور از میدان نبرد و در فضای تحت تاثیر دشمن نباشند بیان کرد: در دفاع مقدس به دلیل شرایط خاص کشورمان، بیمارستان‌های صحرایی در کنار خط مقدم برپا شد و پزشکان و پرستاران مانند رزمندگان خط مقدم بودند و امروز نیز بیمارستان‌ها میدان نبرد شده و کادر درمان در خط مقدم هستند.

 

وی ادامه داد: امروز کادر درمان به‌مانند دفاع مقدس که با پدیده بمباران شیمیایی با جراحت کم مواجه بودند با پدیده‌ای مواجه هستند که ناشناخته است و کار جهادی کادر درمان طی این ۱۰ ماه ستودنی است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کادر درمان به مانند رزمندگان دفاع مقدس مجاهدانه وارد میدان شدند تصریح کرد: مدافعان سلامت کم ادعا و بدون چشمداشت در این عرصه فعالیت می‌کنند و باید قدردان تلاش‌های آنان بود به همین منظور در طرح ملی سه‌شنبه های تکریم این هفته میزبان خانواده شهید دکتر «زارع جوشقانی» در تهران و ارتباط تصویری با خانواده شهیده پرستار «نرجس خانعلی زاده» در گیلان بودیم.

 

وی با تاکید بر اینکه راه این شهدا ادامه داد و پایان عمر هر فردی به اعمالشان در طول زندگی بستگی دارد خاطرنشان ساخت: اولین بودن تصادفی نیست و حتما اخلاقیات، رفتار و تفکر شهیده نرجس خانعلی زاده در اول بودن این شهیده مدافع سلامت در کشور تاثیرگذار بوده است.

 

گفتنی است، طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم در قالب طرح «ایران قوی» و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سراسر کشور آغاز شده است و هر هفته به تقدیر از خانواده شهدای شاخص در محلات، مناطق و شهرهای مختلف کشور اختصاص دارد.

کد خبر 1003846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha