سوگواره شعر فاطمی، سرمایه‌های ادبیات آئینی تبریز را احیا می‌کند

حجت الاسلام حسینی گفت: سوگواره شعر و مرثيه فاطمی تبریز با قدم گذاشتن در راه پیشتازان تبریزی این حوزه، سرمایه‌های ادبیات آئینی تبریز را احیا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» امروز در دیدار با اعضای این ستاد سوگواره شعر فاطمی اظهار داشت: برگزاری موفق چهارمین دوره سوگواره شعر و مرثیه فاطمی تبریز نشانگر سرمایه‌های مادی و معنوی تبریز در عرصه فرهنگ مذهبی است. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با اشاره به پیشینه تاریخی شهر تبریز گفت: تبریز به عنوان نخستین پایتخت تشیع همواره نقش مهم و تاثیرگذاری در گسترش عقاید و باورهای مذهب شیعه داشته‌ و سردمدار تحولات فرهنگی و اجتماعی بسیاری بوده که هرکدام برآمده از سرچشمه عقاید دینی مردمان این شهر بوده‌است.

وی افزود: سوگواره شعر و مرثيه فاطمی تبریز با قدم گذاشتن در راه پیشتازان تبریزی این حوزه، سرمایه‌های ادبیات آئینی تبریز را احیا خواهد کرد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تاکید بر تاثیر مثبت برگزاری سوگواره شعر و مرثیه فاطمی تبریز در گسترش فرهنگ فاطمی افزود: تلاش‌هایی از جنس سوگواره شعر فاطمی تبریز، قدم‌های مبارک و مهمی در جهت گسترش فرهنگ فاطمی در منطقه و کشور خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان ابراز امیدواری کرد: چهارمین گام برگزاری این مراسم تأثیرگذار با تاکید بر بعد رقابتی آثار ادبی، نگاه اهالی فرهنگ و اندیشه را به سمت شهر تبریز جلب خواهد کرد.

کد خبر 1003859

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha