«چهارراهی با طعم یلدا» ویژه کودکان کار

به مناسبت شب یلدا برنامه « چهارراهی با طعم یلدا » باهدف ترویج فرهنگ فعالیت جهادی و کمک به نیازمندان به همت فرهنگ سرای گلستان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای گلستان، این طرح همزمان با مناسبت آیین ملی «شب یلدا» با عنوان « چهارراهی با طعم یلدا» با هدف گرمی جان کودکان کار در سرمای شروع زمستان با خنده و نشاط در دل این کودکان با چهره ای متفاوت در روزهای قرنطینه و شیوع کرونا برگزار می شود.

برنامه « چهارراهی با طعم یلدا» روز یکشنبه 3 آذر از ساعت 14 تا 16 با توزیع بسته های شب یلدا حاوی ( انار، آجیل، اسباب بازی ، ماسک  محلول ضدعفونی و اینفوگرافی های بهداشتی مبارزه با کرونا و ارتقای سلامت) در چهارراه های مختلف بین کودکان کار و اجرای برنامه های شاد و مفرح با رعایت پروتکل های بهداشتی و آموزش نکات ایمنی برای مبارزه با ویروس کرونا برای آنها برگزار می شود.

آخرین شب پاییز که دراز ترین و تاریک ترین شب سال محسوب می شود با نام شب یلدا جایگاه ویژه ای در میان ایرانیان دارد.

شب یلدا با قدمت 500 ساله به  پیش از میلاد برمیگردد و تاریخ وارد شدن آن به تقویم رسمی ایرانیان باستان به زمان داریوش یکم مربوط می شود . اعضای خانواده در این شب گردهم آمده و افراد مسن خانواده به خوانش قصه های کهن، داستان های شاهنامه  می پردازند و حافظ خوانی هم در کنار خوردن هندوانه ، آجیل و انار و شیرینی و میوه های مختلف از جنبه های نمادین این شب می باشد . البته آیین شب یلدا در شهرهای مختلف ایران متفاوت اجرا می شود .

کد خبر 1003900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha