تفاهم نامه همکاری بین بسیج سازندگی سپاه لرستان و فنی و حرفه ای منعقد شد

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان گفت: تفاهم نامه همکاری بین بسیجسازندگی سپاه لرستان و مرکز فنی و حرفه ای با هدف توانمند سازی وتقویت فرصت های اشتغال و منعقد شده است.

سرهنگ « احسان جهانبخش» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در راستای اجرای اسناد بالا دستی و با تاکید بر چشم انداز توسعه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اتکا بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در جهش تولید ملی، اشتغال و بهره مندی از ظرفیت های متقابل سازمانی و اجرای رویکرد آموزش مبتنی بر سفارش جهت آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآفرین متناسب با نیاز بازار کار، تفاهم نامه همکاری فی ما بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و سازمان بسیج سازندگی  سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان منعقد شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی استان لرستان افزود: توانمند سازی نسل جوان  و تلاش برای بهره برداری از ظرفیت های بومی در راستای تقویت اشتغال در استان از رویکردهای این تفاهم نامه است.

 

وی افزود: از اهداف انعقاد این تفاهم نامه را می توان، توانمند سازی نیروی کار، تقویت رقابت پذیری اقتصاد ، گسترش دانش، مهارت  و ارتقای توانمندسازی سرمایه های انسانی به ویژه در جوامع روستائی، عشایری، مناطق محروم اشاره کرد.

 

سرهنگ جهانبخش افزود: استفاده از توان بالقوه بسیج در زمینه توسعه آموزش های  فنی و حرفه ای و مهارتی در شهرها و روستاها و مناطق محروم و نیز کمک به بهبود معیشت روستائیان و ساکنان مناطق محروم و کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها به واسطه ایجاد زمینه اشتغال و ارتقای مهارت از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

 

گفتنی است،به منظور بهره گیری بیشتر از فرصت ایجاد شده در تفاهم نامه مشترک با آموزشگاه های آزاد سازمان فنی و حرفه ای با حضور سازمان بسیج دانش آموزی و مرکز فرهنگی خانواده و معاونت وابستگان سپاه استان برگزار شد و مفاد تفاهم نامه برای حاضرین در جلسه بیان شد.

 

در این جلسه با توجه به سال جهش تولید و لزوم آموزش برای کارکنان و خانواده هایشان  طبق تفاهم نامه ستاد کل نیروهای مسلح کلیه آموزشگاه های آزاد سازمان فنی و حرفه ای برای آموزش دانش آموزان و دانشجویان و کارکنان وظیفه و شاغل سپاه(کلیه عضویتها) و تکفل کلیه عضویتها تخفیف چهل درصدی در نظر گرفته شده است و شصت درصد مابقی در اقساط ده ماهه پرداخت می گردد و این موضوع برای بازنشستگان و تکفل آنان بصورت رایگان انجام خواهد شد .

کد خبر 1003975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha