توسعه فرهنگ گردشگری در مدارس است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: ما معتقدیم که توسعه فرهنگ گردشگری از مدارس آغاز خواهد شد و این فرهنگ ضامن حفظ تعالی جامعه می‌شود.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از زاهدان، مجتبی میرحسینی در نشست با مسئولان آموزش و پرورش نواحی یک و دو زاهدان که با محوریت طرح همیار گردشگر برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان بنیان توسعه هر کشوری است و آموزش و پرورش پویا و تحول‌خواه می‌تواند نسلی تربیت کند که علاقه‌مند به هویت ملی و هویت ایرانی اسلامی خودش باشد.

 وی گفت: نسلی که دوستدار میراث فرهنگی، محیط زیست، منابع و منافع ملی باشد و در نگهداری و صیانت از آن تلاش کند، در توسعه پایدار کشور موثر خواهد بود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه جامعه دانا می‌تواند به توانایی لازم برسد و بر همین اساس گذرگاه نیل به دانایی، نظام آموزشی است گفت: اگر آموزش نسبت به گردشگری را از سنین کودکی و نوجوانی  آغاز کنیم دانش‌آموز آگاه با ورود به خانواده و جامعه اطلاعات و آگاهی خود را منتقل می‌کند و در طولانی مدت باعث فرهنگ‌سازی در بخش گردشگری می‌شود، ما معتقدیم که توسعه فرهنگ گردشگری از مدارس آغاز خواهد شد و این فرهنگ ضامن حفظ تعالی جامعه می‌شود.

میرحسینی ادامه داد: تعالی اندیشه‌های بشری در سفر شکل می‌گیرد و منشأ اصلی دوستی فرهنگ‌ها در گردشگری است، نسل جدید با نیازها و درک متفاوت نسبت به گذشته و هوشمندشدن فعالیت‌ها از جمله گردشگری هوشمند پا به میدان زندگی مدرن گذاشته است در صورتی که بتوانیم جغرافیای فکری مردمان نسبت به  مقصدی مانند سیستان و بلوچستان را با همکاری و مشارکت مردم و نظام آموزشی تغییر دهیم حتما در جغرافیای جدید گردشگری ایران، این استان متنوع و سرشار از جاذبه و ظرفیت روزهای درخشانی را به خود خواهد دید.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: توجه به رویکرد جدید گردشگری و شکل‌گیری مشاغل و کسب و کارهای نو در این صنعت متناسب با ساختار جدید تولید، نیازمند آشنا شدن دانش آموزان  با مشاغل متنوع و مختلف در حوزه گردشگری است که ما در این زمینه آمادگی لازم را برای هر گونه همکاری با آموزش و پرورش داریم.

وی گفت: در آموزش و پرورش باید بستری برای یادگیری سواد ارتباطی، سواد رسانه ای، سواد عاطفی، سواد رایانه ای، فضای مجازی و موارد دیگر فراهم شود.

 

 

 

کد خبر 1004041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha