رقابت ۶ اثر نمایشی در جشنواره تئاتر خراسان شمالی آغاز می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از آغاز پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر خراسان شمالی خبر داد و گفت: در این جشنواره ۶ اثر نمایشی با هم رقابت می‌کنند.

"حسین فرخنده" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه پانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی با رقابت 6 اثر نمایشی راه یافته به مرحله نهایی از فردا و به میزبانی شهرستان اسفراین آغاز می‌شود، گفت: این آثار از میان 14 اثر رسیده به  این دوره از جشنواره انتخاب شده است.

 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: در این جشنواره آثار نمایشی «میراث» به کارگردانی «محمود آزاد»، «عامدانه، عاشقانه» به کارگردانی «علی کاملی»، «درد سرهای مرد مرده» به کارگردانی «مخدره شفیعی» و «دستور از بالا» به کارگردانی «محمد یحیی آبادی» و «مهدی بختور»  طی دو روز در مجتمع فرهنگی و هنری  نسیم اسفراین در دو نوبت  30: 10 و 17 به روی صحنه می رود و مورد داوری قرار می گیرد. 

 

 


وی افزود: دو اثر نمایشی «باران اگر بخواهد» به کارگردانی «احسان کمالی» و «نوه بچه شوفر» به کارگردانی «امیرحسین جان نثار» نیز روز جمعه در پلاتو شمس و تالار گلشن بجنورد در نوبت  30: 10 و 17  به روی صحنه می رود و در نهایت دو اثر برای حضور در جشنواره تئاتر فجر معرفی می شود. 

 

 

 

فرخنده با بیان این که با وجود همه مشکلات و محدودیت های کرونایی گروه های نمایشی با رعایت پروتکل های بهداشتی، دست به تولید زدند، تصریح کرد: این امر نشان از اراده قوی تئاتر استان است که در این شرایط و با وجود محدودیت ها دست از تلاش برنداشتند و نگذاشتند تا چراغ تئاتر خاموش شود.

 

 

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان این که این جشنواره تا 28 آذرماه ادامه دارد، اظهار کرد: به منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تماشای آثار برای هیئت داوران و عوامل گروه پانزدهمین جشنواره تئاتر استان در دو شهرستان اسفراین و بجنورد  امکان پذیر خواهد بود و در نهایت بیست و هشتم ماه جاری آثار برگزیده از سوی هیئت داوران اعلام خواهد شد.

 

 

 

 فرخنده با بیان اینکه حضور تماشاگران به دلیل شرایط موجود و در اولویت قرار داشتن سلامتی مردم امکان پذیر نیست، اظهار امیدواری کرد در شرایط بهتر بتوانیم اجرای عمومی آثار را با حضور مردم رقم بزنیم.

 

 

 

کد خبر 1004056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha