مهم ترین راه دستیابی به نور علم مطالعه و تقویت فرهنگ پژوهش است

موسوی گفت: زمانی بصیرت مایه رشد یک فرد و جامعه میشود که به علم و تحقیق و پژوهش بپردازد و از مهم ترین راه های دستیابی به نور علم؛ مطالعه و تقویت فرهنگ پژوهش، خصوصا در حوزه های علمیه می باشد.

«سیده زهرا موسوی» روز چهارشنبه (26 آذر) در گفتگو با  خبرگزاریشبستان در بوشهر ضمن گرامیداشت هفته پژوهش اظهار داشت: خداوند متعال انسان ها را دعوت به مطالعه در عالم هستی میکند تا افراد بدانند عالم وسیع با وسعتش و با نظم حیرت آورش بیهود و عبث آفریده نشده است ، بلکه تمامی اجزا و عناصر آن برای هدف و غرض مشخص خلق شده اند .

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران شهرستان کنگان بیان کرد: با توجه به فرمایشات امام خمینی (ره) عالم هستی و انسان برای اینکه بتواند جامعه را به سمت یک جامعه ی متفکر حرکت دهد و احاطه بر مسائل زمان خود و بصیرت داشته باشد، نیاز به هوش و زیرکی و فراست دارد .

 

موسوی با بیان اینکه زمانی بصیرت مایه رشد یک فرد و جامعه میشود که به علم و تحقیق و پژوهش بپردازد اظهار کرد:  از مهم ترین راه های دستیابی به نور علم؛  مطالعه و تقویت فر هنگ پژوهش، خصوصا در حوزه های علمیه می باشد .

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران شهرستان کنگان در پایان گفت: پژوهش باعث تولید علم است و در صورتی پژوهشگر می تواند به پیشرفت جامعه کمک شایانی کند که به صورت مستمر و هدفمند و کاربردی باشد.

 

وی اشاره کرد: امروز جامعه بشری بیش از هر زمان نیاز به علوم دینی دارد و این طلاب هستند که باید پاسخگوی نیاز های دینی در تمام زمینه ها باشند و با تعمق در علوم راه های  تربیتی بسیاری برای جامعه روشن نمایند.

 

 

کد خبر 1004210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha